سيد محمد خاتمي رييس جمهوردرپيامي به بيستمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان تصريح كرد: آشنايي و به كارگيري عملي دستورالعمل هاي مترقي قرآن كريم توسط دانشجويان به عنوان فرهيختگان جامعه، آغاز مبارك و سرمنشاء گسترش و نشر اين فرهنگ در ديگر اقشار جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، متن كامل اين پيام كه توسط "طهايي"  استاندار قم در مدرسه دارالشفاء قرائت شد؛ به شرح ذيل است :

بسم الله الرحمن الرحيم

برگزاري بيستمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان را به همت دست اندركاران و دانشجويان عزيز صميمانه تبريك مي گويم.

گسترش و تعميق هدفمند فعاليتهاي قرآني در محيط هاي داشگاهي و دانشجويي، جايگاه ويژه و تاثير بسزايي در ارتقاي سطح فرهنگ ديني جامعه داشته و دارد، چرا كه آشنايي و به كارگيري عملي دستورالعملهاي مترقي قرآن كريم توسط دانشجويان به عنوان فرهيختگان جامعه، آغاز مبارك و سرمنشاء گسترش و نشر اين فرهنگ در ديگر اقشار جامعه خواهد بود.

برگزاري بيست دوره مسابقات ملي و سراسري قرآن كريم در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور نشانگر شوق، اشتياق و احساس پاك اين قشر فرهيخته براي بهره مندي از سرچشمه زلال قرآن و علوم قرآني است. بايد اين حضور گسترده و همراه با حقيقت طلبي را كه ريشه در فطرت پاك دانشجويان جوان و مسلمان ايراني دارد، ارج گذاشت.

مسلما تدبير و تامل در آيات متعالي قرآن كريم و به كارگيري منويات نوراني آن در زندگي انسانها و خصوصا مسلمانان، يكي از اهداف اساسي توجه به قرآن است كه غفلت از اين مهم به مهجوريت قرآن و واپسزدگي مسلمانان مي انجامد. علاوه بر آن، توجه به روشها و برنامه هاي جديد و استفاده از فناوري هاي نوين براي توسعه تعاليم آسماني قرآن ضرورتي انكارناپذير است.
جهاد دانشگاهي كه همواره از پيشگامان فعاليتهاي قرآني دانشجويان پس از انقلاب اسلامي بوده، به اين ضرورت هم توجه داشته و اجراي طرحهايي همچون  ايجاد خبرگزاري قرآني ايران، برگزاري نخستين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان، ايجاد شهر مجازي قرآن و نيز ايجاد اتحاديه جهاني قرآن دانشجويان از جمله اقدامات اساسي و قابل تقدير اين نهاد ارزشمند است.

بر اين نكته مهم تاكيد مي كنم كه اگر چه حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم از اهميتي والا برخوردار است تا آنجا كه "حملة القرآن عرفاء اهل الجنه" ولي بايد توجه داشت كه اين آغاز راه است. از قرآن بايد به عنوان كتاب هدايت كه جامع همه علوم است در همه عرصه ها و شئون زندگي و تصميم گيري ها استفاده عملي كرد و تنها در سايه تعاليم اين كتاب آسماني است كه مسلمانان به جايگاه اصلي و حقيقي خود در جهان امروز دست خواهند يافت.

در پايان لازم مي دانم از تلاشهاي ارزنده جهاد دانشگاهي در برگزاري اين گونه نشست ها تشكر كنم و سلامتي و توفيق روزافزون همه شما عزيزان و آينده سازان اين مرز وبوم را در استمرار و تقويت راه روشني كه در پيش گرفته ايم از خداوند متعال مسالت دارم. 

سيد محمد خاتمي
رييس جمهوري اسلامي ايران