اجراي طرح خصوصي سازي مدارس در اموزش و پرورش ادامه دارد و حاجي در اين مورد براي ارامش افكار عمو مي تدبير كرده است .

به گزارش خبر نگار اجتماعي خبر گزاري مهر ، دبير ستاد اجرايي ماده 88 در آموزش و پرورش با بيان اين مطلب افزود : اجراي ماده 88 بر اساس مصوبه مجلس ، شوراي  نگهبان و هيات دولت ،  در اموزش وپرورش ادامه دارد و اقاي حاجي از موضع خود عقب نشيني نكرده است . حاجي فرد سياست مداري است و شايد در اين زمينه تد بير كرده و يا روزنامه ها در مورد اين طرح غير واقعي نو شته اند.

شريف كاظمي در  ادامه گفت :  اين طرح تا سال 85 به صورت ازمايشي اجرا مي شود و در صورت عدم موفقيت ايين نامه شيوه اداره اين مدارس  اصلاح خواهد شد . بايد فهم مشترك و يكپارچه اي بين  اولياء دانش اموزان ، معلمان ، مديران ، و مسوولان اموزش و پرورش در زمينه اين طرح صورت گيرد ، تا بتوان در مورد اجراي اين طرح نظر واحدي را ا رائه داد .

وي در مورد زمان اجراي اين طرح گفت: در تابستان سال جاري  تنها مراكز در ماني و مهمانسراها به بخش غير دولتي واگذار مي شود و براي مدارس  خريد خدمات مديران انجام مي شود .  وي افزود : اموال دولتي ، مدارس ، و معلمان به كسي فروخته نمي شود بلكه  تا سقف 95 درصد از هزينه اين مدارس از سوي اموزش و پرورش تامين و 5  در صد باقيمانده  نيز از سوي مديران به منظور كيفيت بخشي برنامه هاي مدارس  هزينه خواهد شد . الويت مديريت اين مدارس با معلمان بازنشسته اموزش و پرورش كه امكان ارائه خدمات اموزشي و گارگاهي به  مدارس را دارند،  است  .

 

شريف كاظمي  در پاسخ به سوال ميزان سود دهي اين طرح  به مديرا ن بخش خصوصي گفت : مديران بخش غير دولتي  خدمات اموزشي و كار گاهي ارائه ميدهند و در ازاي ان هزينه واعتبار از اموزش و پرورش در يافت مي كنند ، اگردر اين زمينه  عرضه و تقاضا برابر باشد سود دهي مناسبي براي مديران  خواهد داشت .

رواج اقتصاد دلا لي در اموزش و پرورش

شيرواني يكي از معلمان استان اصفهان در مورد  طرح خصوصي سازي مدارس گفت : اجراي اين طرح خلاف ماده 30 قانون اساسي است ، و اقتصاد دلا لي در اموزش و پرورش رواج مي يابد . در حال حاضر مدارس به شيوه هاي مختلفي اداره مي شود و با اجراي اين طرح نيز تعداد بسيار كمي از مدارس با نظارت مستقيم و امكانات دولتي اداره مي شوند و اموزش و پرورش از زير بار مسووليت در مقابل اين مدارس شانه  خالي مي كند.  

مقيمي يكي ديگر  از معلمان در اين مورد گفت ، با اجراي اين طرح عده كمي از دانش اموزان امكان تحصيل دارند و در حق دانش اموزان محروم اجحاف مي شود .

حراج مدارس

 معارفي معلم بازنشسته اموزش و پرورش در مورد اداره اين مدارس از سوي معلمان بازنشسته گفت: كدام معلم بازنشسته امكان مالي زيادي براي ارائه خدمات اموزشي و كار گاهي دارد ؟ با اجراي اين طرح مدارس به مزايده و حراج گذاشته مي شود  و افراد سرمايه دار جامعه   اداره امور اين مدارس را به عهده مي گيرند . 

 .توكلي مدير يكي از مدارس منطقه 13 تهران گفت:  هر روز برنامه جديدي در اداره مدارس و فعاليتهاي اموزش و پرورش طراحي مي شود كه تعدد اين برنامه باعث اختلال در نظام اموزشي كشور است .

لزوم توجه مسوولان اموزش و پرورش به عملكرد

بر نامه ريزي در اموزش و پرورش كشور در طول ساليان گذ شته با مشكلات متعد دي همراه بوده است و مسوولان اين بخش بر نامه هاي بسياري در اجراي شيوه هاي اموزشي و تربيتي دانش اموزان اتخاذ كرده اند كه  در بسياري از موارد با شكست مواجه شده است. طرح نظام جديد اموزش متوسطه ، تغيير ات بسيار زياد كتابهاي درسي ،   طرح  مدارس نمو نه دولتي ، نمونه مردمي ، غير انتفاعي و اكنون مدارس خصوصي ،از جمله اين بر نامه ها ست كه در بسياري از موارد با دانش اموزان ، معلمان ، مديران ، و اولياء دانش اموزان را با مشكلات متعددي روبرو كرده است . به نظر مي رسد  قبل از اجراي سراسري طرح خصوصي سازي مدارس بايد  مسوولان اموزش و پرورش بررسي و كار كار شناسي بيشتري انجام دهند تا اين طرح نيز مانند  بر نامه هاي گذشته با مشكل و معضل اساسي مواجه نشود.