مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم پروین اعتصامی در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران در حالی برگزار شد که کیک تولد این دوره جشنواره توسط نگار جواهریان و بهنوش طباطبایی بریده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته یکشنبه 29 بهمن مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی در سینما تک موزه هنرهای معاصر در حالی برگزار شد که نگار جواهریان به عنوان یک چهره شاخص سینمایی حضور داشت.

در ابتدای مراسم که اجرای آن را بهنوش طباطبایی برعهده داشت و مدام اشعار پروین اعتصامی را می‌خواند، مازیار رضاخانی دبیر جشنواره به روی صحنه رفت و از حمایت‌های وزیر ارشاد از جشنواره فیلم زنان تشکر کرد.

وی افزود: در این دوره جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان و امور بانوان شهرداری تهران از این دوره جشنواره فیلم پروین اعتصامی حمایت کردند.

دبیر جشنواره همچنین توضیح داد: هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی طی روزهای ۱ تا ۴ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود. جشنواره پروین اعتصامی یکی از مهمترین جشنواره‏‌های در حال برگزاری است که مختص فیلم‏‌هایی با موضوع زنان است و به معرفی زنان برتر در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و باید به جشنواره‌هایی با این موضوع توجه بیشتری کرد. امسال نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان و امور بانوان شهرداری تهران حامیان جشنواره هستند.

وی رشد سینمای ایران را در گرو برگزاری جشنواره پروین اعتصامی دانست و بیان کرد: سینمای ایران با برگزاری این جشنواره حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد و ما هر سال با افزایش تعداد فیلمسازان زن مواجه هستیم. سال پیش نام 844 فیلمساز زن که خود یک ارتش است، ثبت شد و حدس می‌زنم که این رقم سال آینده به بیش از هزار نفر برسد. به این ترتیب ما یکی از کشورهایی هستیم که در حوزه‌ زنان به ‌ویژه در بخش فرهنگی زنان حضور خوبی داریم.

رضاخانی در پایان سخنانش از اجرای بهنوش طباطبایی که در دقیقه 90 هماهنگی آن انجام شده بود تشکر کرد و آن را غیرمنتظره دانست.

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا شیری روانشناس، سخنانی را درباره‌ زنانگی با موضوع ارتفاع زنانگی و عمق مردانگی مطرح کرد. شیری در بخشی از سخنان خود هم با ابراز علاقه به فیلم و سینما، گفت: دو هفته قبل همزمان با جشنواره فیلم فجر برای دیدن فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" به پردیس سینمایی ملت رفتم و در آن‌جا آقایی به من مشت زد اما من که می‌خواستم این فیلم را ببینم چیزی نگفتم و خوشحالم که این ضربه را برای دیدن این فیلم تحمل کردم.

در  پایان این مراسم، مهمانان به محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر دعوت شدند تا کیک جشنواره فیلم پروین اعتصامی بریده شود. نگار جواهریان و بهنوش طباطبایی کیک بخش ملی جشنواره را و مینو فرشچی و فرناز قیصری‌پور کیک بخش بین‌الملل جشنواره را بریدند. پس از آن هم در کنار ساختمان موزه هنرهای معاصر آتش‌بازی برپا شد.

کیک ملی این دوره جشنواره را نگار جواهریان و بهنوش طباطبایی بریدند و مینو فرشچی و فرهاد ورهرام کنار آنها ایستاده بودند.