قم - خبرگزاری مهر: جامعه المصطفی العالميه با صدور بیانیه‌ای جنایت وهابیون در کشتار شیعیان پاکستان را محکوم کرد و اين اقدام را محصول تفسیر خودساخته وهابیت از اسلام عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشی از این بیانیه که با آیه شریفه "وَ سَیَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ" آغتز شده، آمده است: و آنان كه ظلم و ستم كردند، به زودی خواهند دانست كه به چه كيفر و عذابی بازگشت خواهند كرد». (شعرا: 227) آغاز شده آمده است: همواره و به ويژه در سال‌های اخير، ترور و كشتار مردم مظلوم، يكی از ابزارهای دشمنان برای تفرقه افكنی در امت اسلامی بوده است تا به خيال واهی خويش، به اهداف پوشالی شان جامه عمل بپوشانند و مقاصد پليدشان را عملی سازند.

در ادامه بيانيه جامعه المصطفی(ص) آمده است: اين بار و در جنايتی ديگر، دست وهابيان اسلام ستيز و دست‌پروردگان استكبار جهانی و در رأس آن، امريكا، انگليس و اسرائيل، به خون شماری از شيعيان بی دفاع كويته پاكستان آلوده شد. در كشتار شيعيان كويته پاكستان، وهابيان و آنان كه به نام اسلام، بدترين رفتارها را نشان می‌دهند، شماری از بی گناهان را به خاك و خون كشيدند تا امريكا و اربابان خونخوار خويش را خشنود سازند.

در بخش ديگری از اين بيانيه تاکید شده است: مع الاسف، اين بار نيز همانند جنايات پيشين وهابيان و نوكران استكبار جهانی، شاهد بوديم كه كوردلان نورگريز، بی توجه به آنچه آموزه‌های عقلانی اسلام بيان می‌دارد، جنايتی ديگر در تاريخ به ثبت رساندند و بار ديگر، به جهانيان و نسل‌های آينده نشان دادند كه تفسير خودساخته مبانی اسلام چه فجايعی به بار خواهد آورد.

در چنين شرايطی، لازم است دولت و ملت پاكستان در برابر فتنه فتنه انگيزان، با اتحاد هر چه بيشتر واكنش نشان دهند و ضمن ناكام ساختن دشمنان در دست‌يابی به اهدافشان، نشان دهند كه همچنان پيرو تعاليم روح‌بخش اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

جامعة المصطفی، ضمن محكوم كردن حوادث خونبار اخير پاكستان، خواستار دستگيری و مجازات عوامل اين حادثه و برقراری امنيت كامل در پاكستان است.