مشاور انجمن اورولوژی ایران از عملکرد سازمان نظام پزشکی کشور در سالهای اخیر به شدت انتقاد کرد و گفت: جامعه پزشکی کشور اعم از متخصصین، پزشکان عمومی، دندانپزشکان، آزمایشگاهیان، داروسازان و... به نوعی نسبت به آنچه در سازمان نظام پزشکی در سالهای گذشته انجام شده است، ناخرسند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدجلیل حسینی روز دوشنبه در نشست خبری نقد عملکرد سازمان نظام پزشکی در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی، اظهارداشت: سازمان نظام پزشکی محلی برای امور صنفی است و نباید سیاسی باشد.

وی با تاکید بر حضور اقشار مختلف جامعه پزشکی کشور در این سازمان، افزود: برنامه ریزی در سازمان نظام پزشکی باید برای سلامت جامعه و توجه به اقدامات عملی در این زمینه باشد تا همه از عملکرد جامعه پزشکی راضی باشند.

حسینی، یکی از نشانه های ناخرسندی جامعه پزشکی از عملکرد سازمان نظام پزشکی را حضور نیافتن در پای صندوقهای رای به هنگام برگزاری انتخابات نظام پزشکی دانست و گفت: سازمان نظام پزشکی در حمایت از صنف خود عملکرد برجسته ای نداشته و گاهی این عملکرد نامناسب بوده است.

وی با اشاره به رد صلاحیت مسئولین سازمان نظام پزشکی به دلیل غیرسیاسی، اظهارداشت: جامعه پزشکی کشور برای تغییر در روند این سازمان و تبدیل آن به سازمانی فعال و پویا در جهت سلامت جامعه و تکیه گاهی برای جامعه پزشکی و مردم، آماده است و در همین راستان کاندیداهای جدیدی را معرفی کرده است.

مشاور انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: این کاندیدها که شامل پزشکان عمومی، دندانپزشکان، داروسازان، ماما، نماینده جامعه آزمایشگاهیان و پروانه دار است، سعی کرده اند سه هدف اصلی را در برنامه های خود در نظر بگیرند.

حسینی افزود: صداقت، برنامه ریزی کارشناسی و ارائه گزارش شفاف به جامعه و جامعه پزشکی، سه هدف عمده ای است که برای موفقیت سازمان نظام پزشکی در دوران جدید تبیین شده است.

وی با بیان این مطلب که جامعه پزشکی دچار بی اعتمادی و خمودگی ناشی از عملکرد سازمان نظام پزشکی شده است، گفت: ما باید بتوانیم یک سازمان در خور شان جامعه پزشکی کشور پایه ریزی کنیم.