رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: بازیکن دوپینگی لیگ برتر فوتسال به خاطر استفاده از مواد ممنوعه به مدت دو سال محروم شده است.

احمد هاشمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بازیکن دوپینگی فوتسال با بیان مطلب فوق اظهار داشت: این بازیکن در جلسه کمیسیون بدوی اعلام کرد که ماده ممنوعه استفاده نکرده است. او گفت که تنها چیزی که مورد استفاده قرار داده، یک نوع مکمل بوده و شاید در این مکمل مواد نیروزا وجود داشته است.

وی ادامه داد: این بازیکن درخواست کرد که مکمل استفاده شده را آنالیز کنیم که این موضوع مورد تایید کمیسیون قرار گرفت. با این حال بعد از آنالیز این مکمل مشخص شد که هیچ مواد ممنوعه‌ای در آن وجود نداشته و آلوده شدن به مواد نیروزا از جای دیگری بوده است. به همین دلیل طبق آیین نامه این بازیکن به دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسمی محکوم شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بازیکن مربوطه از ماده "سی‌بوترامین" استفاده کرده است، یادآور شد: این بازیکن سه روز فرصت دارد درخواست استیناف بدهد. در اینصورت مجددا رای او مورد بررسی قرار می‌گیرد در غیر اینصورت نام بازیکن و باشگاهی که در آن بازی می‌کند رسانه‌ای خواهد شد.

هاشمیان در پایان از تحت آزمایش بودن 70 نمونه دیگر خبر داد و گفت: 70 نمونه از بخش‌ها و رده‌های مختلف فوتبال و فوتسال را ارسال کرده‌ایم که تا 10 روز دیگر جواب آن به دستمان خواهد رسید.