رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان بسیار خوب و برادرانه است و در بخش های تجارت بر اساس تهاتر پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: روابط ایران و پاکستان همواره مستحکم و پایدار پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،محمود احمدی نژاد شامگاه دوشنبه در دیدار رحمان ملک وزیر کشور پاکستان امضای قرارداد همکاری های امنیتی تهران – اسلام آباد را به نفع دو کشور و منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ایران و پاکستان روابط برادرانه و عمیقی با یکدیگر دارند و همین مساله احساس برادری نزدیکی را بین دو کشور ایجاد کرده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مشکلات ایران و پاکستان در حوزه امنیت ریشه واحدی دارد، تصریح کرد: مشکلات منطقه که ناشی از دخالت های بیگانگان است، لزوماً باید از سوی کشورهای منطقه و با همکاری تنگاتنگ آنان مرتفع شود و در این بین همکاری های ایران، پاکستان و افغانستان حائز اهمیت زیادی است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ایران همواره در کنار پاکستان خواهد ماند، اظهار داشت: امیدوارم دستانی که می خواهند پاکستان را ناامن کنند کوتاه شود و مطمئنم به فضل خدا چنین خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه سفرهای متقابل روسای جمهور و مقامات دو کشور همواره خوب و پرثمر بوده است، افزود: خوشبختانه امروز برنامه های خوبی در عرصه همکاری های اقتصادی دو کشور در جریان است که از جمله آنها قرارداد انتقال گاز و الکتریسیته از ایران به پاکستان است که امیدواریم این انرژی در خدمت پیشرفت و آبادانی کشور دوست و همسایه قرار گیرد.

رحمان ملک، وزیر کشور پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از انعقاد موافقت نامه همکاری های امنیتی بین ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ریشه گروهک های تروریستی و غیر انسانی را به هر قیمت در خاک خود از بین ببرد.

رحمان ملک تصریح کرد: نگاه مردم پاکستان به ایران متفاوت از دیگر کشورها بوده و ایران را در ادعای دوستی و برادری خود کاملاً صادق می شناسند که همواره در لحظات حساس به یاری آنان شتافته است.

وی با بیان اینکه امروز تروریسم و حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک پاکستان اصلی ترین دغدغه و نگرانی مسئولان و مردم این کشور است، تاکید کرد: صلح در منطقه مستقر نمی شود مگر با همکاری کشورهای منطقه و بویژه ایران، پاکستان و افغانستان.