هادی آرزم داور بخش آهنگسازی انقلاب و بیداری اسلامی جشنواره موسیقی فجر معتقدست آثار این بخش از لحاظ کیفیت و تطابق با موضوع، قابل دفاع نبود.

هادی آرزم داور بخش آهنگسازی با موضوع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با بیان این مطلب در توضیح آثار ارسال شده به این بخش به خبرنگار مهر، گفت: آثار ارسال شده به این بخش هیچ ارتباطی با موضوع نداشت و اغلب از جهت کیفی در سطح بسیار پایینی قرار داشت.

وی درباره دلایل افت کیفی آثار در این بخش گفت: به نظرم اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت نگرفته بود و آهنگسازان نسبت به موضوعاتی که کار کرده بودند به هیچ عنوان اطلاع کافی نداشتند از همین رو آثار ارتباط مستقیم با موضوع نداشتند.

آرزم در ادامه افزود: دلیل کم‌توجهی به موضوعاتی از این دست این است که هنر موسیقی در شرایط فعلی دچار تلاطم است به این معنا که بسیاری از موزیسین‌ها در بلاتکلیفی قرار دارند و از جهت حرفه‌ای در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. همین مساله باعث شده است که آثار خوب به شکل موضوعی تولید و تکثیر نشوند.

این آهنگساز در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نبود انگیزه در بین آهنگسازان جوان گفت: متاسفانه هنر موسیقی به دلایل مختلف در شرایط فعلی به حاشیه کشیده شده است. به همین دلیل آهنگسازان و نوازندگان جوان دچار بی‌انگیزگی شده‌اند در نتیجه آثار شایسته‌ای در این زمینه تولید نشده است. این درحالی است که مسئولان در شرایط فعلی باید دلخوشی مضاعف به جامعه موسیقی بدهند.

آرزم در پایان افزود: به دنبال به حاشیه رفتن هنر موسیقی، دلسردی بر اهالی موسیقی مستولی شده که نتیجه این دلسردی وجود آثاری نازل در مهم‌ترین بخش جشنواره موسیقی فجر است.