داور بخش کلاسیک جشنواره موسیقی فجر معتقدست استادان موسیقی کشورمان بیشتر آثار خارجی را اجرا می‌کنند و حاضر نیستند آثار آهنگسازان جوان ایرانی را روی صحنه ببرند.

شاهین فرهت آهنگساز و داور بخش موسیقی کلاسیک و پایان‌نامه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر درباره آثار این بخش‌های جشنواره گفت: آثار ارکسترال در بخش پایان‌نامه‌ها و هچنین برخی از آثار آهنگسازی شده در حوزه ارکستر مجلسی و ساخت آثار کوارتت و کوئینتت بسیار خوب و قابل‌تحسین بود ولی متاسفانه این بخش از جشنواره موسیقی هر ساله در حد انتخاب بهترین‌ها می‌ماند و هیچگاه فرصت اجرای صحنه‌ای برای این آثار فراهم نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: از همین‌رو معتقدم مسئولان جشنواره باید تمهیدی اتخاذ کنند تا این آثار علاوه بر جوایز نقدی شامل حمایت برای اجرای صحنه‌ای در طول سال توسط ارکستر سمفونیک تهران و یا ارکستر موسیقی ملی نیز شامل حالشان شود.

فرهت درباره مشکلات ارکستر سمفونیک تهران عنوان کرد: یکی از مشکلات ارکستر سمفونیک تهران که همواره مطرح شده، این است که این ارکستر رپرتوار کافی برای اجرای آثار در اختیار ندارد و حال اینکه ارکستر سمفونیک تهران طی یک برنامه‌ریزی مناسب باید بهترین‌های هر دوره از جشنواره موسیقی فجر را اجرا کنند.

این آهنگساز در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از اهالی موسیقی گفت: بخش مهمی از این انتقاد متوجه اهالی موسیقی و استادان موسیقی ایرانی است به این معنا که اغلب حاضر نیستند آثار خوب آهنگسازان ایرانی را اجرا کنند. این در حالی است که هنرمندان جوان در اروپا از حمایت گسترده‌ای توسط موسیقیدان‌های شاخص خود برخوردار هستند.

به گفته وی، ارکستر سمفونیک تهران به جای اینکه همواره آثار موسیقی کلاسیک دنیا را اجرا کند آثار خوب آهنگسازان جوان را روی صحنه ببرد.