سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران معتقد است در بازی با اردن به مشکلات بازیکنانش پی برده است. او می‌گوید بانوان فوتبالیست ایران باید در دفاع منطقه‌ای بهتر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، هلنا کاستا در خصوص حضور ملی پوشان در تورنمنت روسیه، اظهار داشت: پس از انجام دو مرحله اردوی تدارکاتی و دو دیدار دوستانه با اردن، تیم ملی ایران نیاز داشت تا محک جدی‌تری بخورد و در تورنمنت‌های مهم حضور داشته باشد. در واقع هرچقدر تعداد بازی ها برای هر تیمی بیشتر باشد مفید خواهد بود. در این شرایطی که تیم ملی در آن به سر می‌برد، حضور در روسیه  به ما کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: این بازی‌ها تورنمنت بزرگی است که تیم‌های قوی مانند روسیه، آمریکا، چین و کره در آن شرکت دارند که همین امر شرایط سختی را در بازی برای ملی پوشان ایجاد می‌کند. 

مقابل اردن به مشکلات بازیکنان پی بردیم
سرمربی تیم فوتبال بانوان ایران با اشاره به دیدار تدارکاتی با اردن، خاطرنشان کرد: در بازی با اردن به مشکلاتی که بازیکنان داشتند، پی بردیم. در همین رابطه ما همچنان تلاش می‌کنیم و امیدوارم که در این بازی‌ها با تیم‌هایی که شرایط و سیستم بازی آنها نزدیک به تایلند و فیلیپین است به رقابت بپردازیم. در واقع هر چقدر این بازی‌ها برای ما سخت‌تر باشد، ایران تجربه خوبی کسب می‌کند و ما را برای شرایط دور مقدماتی کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده‌تر می شویم.

هیچ کس اندازه من آرزوی برد ندارد
کاستا در خصوص پیش بینی کسب نتیجه ایران در این تورنمنت بین المللی تاکید کرد: امیدوارم بازیکنانم بازی خوبی ارائه بدهند.حضور در بازی‌های دوستانه و یا تورنمنت‌ها باعث می‌شود تا ما هر روز بهتر از گذشته باشیم و بیشترین هدف ما رسیدن به اوج هماهنگی و آمادگی تیم است.اما معتقدم هیچ کسی بیشتر از من، کادر فنی و بازیکنان آرزوی برد ندارد.

بازیکنان تمام نکات را به درستی اجرا نکردند
"بازیکنانم تا حدودی برنامه‌های تمرینی را در بازی با اردن اجرا کرده‌اند اما تمامی نکاتی که در تمرینات اعلام شده بود از سوی بازیکنان به درستی اجرا نشد". وی با بیان این مطلب گفت: رقابت‌های ما با تیم اردن نشان داد که بازیکنان ما قادر به شبیه سازی هستند. آنچه که در تمرین‌ها یاد گرفته‌اند را تا حدودی اجرا کردند. در واقع علیرغم زمان کمی که در اردوها داشتیم بچه‌ها توانستند بعضی از صحنه ها را به خوبی شبیه سازی کنند.

کاستا افزود: امیدوارم بازیکنان بتوانند در تمام لحظات بازی آن کاری که در زمان تمرینات انجام می‌دادند، را به خوبی انجام دهند و این یکی از اهداف مهم ما است. به نظر من، ما توسعه و ارتقا زیادی دردفاع منطقه‌ای، مالکیت و حفظ توپ و جایگیری بازیکنان در بازی داشتیم ولی از نظر دفاع منطقه‌ای همچنان باید بهتر شویم.

بلافاصله بعد از پایان لیگ اردوی تیم ملی آغاز می شود
سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص اردوهای تیم ملی تصریح کرد: بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر فوتبال بانوان، ما یک اردوی آماده سازی قبل از اعزام به روسیه خواهیم داشت. امیدوارم تا در سال جدید بازی‌های بیشتری را در روزهای فیفا برگزار کنیم. مطمئنم این تورنمنت تیم ما را از نظر تکنیک های دفاعی بالا می برد ولی ما باید به دنبال بازی‌هایی باشیم که بتوانیم روی خط حمله کار و تیم را تقویت کنیم. در ماه می (اردیبهشت) به طور کامل در اردو خواهیم بود و سپس به مسابقات بنگلادش اعزام خواهیم شد.

بازیکنان 14 و 16 سال آینده فوتبال ایران هستند
کاستا همچنین در پایان گفت: تیم‌های 14 و 16 سال نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت .به طور کامل بر روی تیم های 16 و 14 نظارت دارم و معتقدم آنها بازیکنان آینده فوتبال ایران خواهند بود. با کار و دانش و تجربه ای که اکنون این ملی پوشان در بازیهای مهم کسب می‌کنند، مطمئنم آینده ما خواهند بود و بی شک تیم ملی بزرگسالان در سال‌های آینده با توجه به تمرینات پایه ای که تیم ها دارند، بهتر می‌شود.