دوازدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور جوایز این دوره خود را بر پایه کمک‌های مردمی ارائه شده به دبیرخانه جایزه اهداء می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب‌ غنی‌پور در حالی در ساعت 15 روز 14 اسفند ماه سال جاری برگزیدگان خود را معرفی می‌کند که جوایز این دوره از جشنواره به دلیل تنگناهای مالی و نیز تاکید شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه (ع) بر وابسته نبودن این جشنواره به منابع دولتی برای پرداخت هدایا، از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

بر اساس تصمیم شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه و دبیرخانه این جایزه، برگزیدگان این جشنواره در سال جاری 2 میلیون تومان هدیه نقدی و آثار شایسته تقدیر نیز یک میلیون تومان هدیه نقدی دریافت می‌کنند. این در حالی است که میزان هدیه نقدی این جایزه در بخش آثار برگزیده سال گذشته، سه میلیون تومان بوده است.

دوازدهمین دوره جایزه ادبی شهید حبیب‌ غنی‌پور برگزیدگان خود را در هفت بخش و از میان 1233 عنوان کتاب به ترتیب شامل 77 عنوان کتاب در بخش خاطره، 270 عنوان در بخش رمان با موضوع آزاد، 141 عنوان کتاب در بخش داستان کوتاه با موضوع آزاد، 211 عنوان در بخش کودک، 55 عنوان در بخش زندگینامه داستانی، 73 عنوان در بخش نوجوان و 25 عنوان در بخش رمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی معرفی خواهد کرد.

مراسم اختتامیه این جایزه امسال در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.