احزاب سیاسی ایتالیا با تمرکز بر روی مالیات، برای افزایش شانس پیروزی خود در انتخابات پارلمانی آتی تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایتالیا که در سالهای اخیر درگیر بحران مالی بوده از سال گذشته میلادی طرح ریاضت اقتصادی را به اجرا گذاشت که یکی از موارد این طرح، افزایش مالیاتها بود از همین رو اکنون "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر سابق، و "ماریو برسانی" رهبر ائتلاف چپ میانه که در نظرسنجی ها پیشتاز است، از حذف این مالیات ها در صورت پیروزی در انتخابات هفته آتی سخن می گویند.

برلوسکنی گفته از این مالیات ها متنفر است و برسانی نیز اعلام کرده نه تنها مالیات ها را حذف می کند، بلکه تغییراتی نیز در سیستم پرداخت دستمزدها که در سال گذشته کاهش یافته بودند، اعمال می کند.

برسانی حتی پا را فراتر گذاشته و عنوان کرده افرادی را که به سبب پرداخت نکردن مالیات، جرریمه شده اند، نیز مورد بخشش قرار می دهد.

اما در این میان "ماریو مونتی" نخست وزیر فعلی ایتالیا که طرح ریاضت اقتصادی به ابتکار وی اجرا شده و توانسته بحران اقتصادی ایتالیا را تا حدی کنترل کند اعلام کرده که در صورت پیروزی، سیاستهای اقتصادی خود را ادامه می دهد.

همین موضوع سبب شده تا در نظرسنجی ها مونتی در میان چهره های مطرحی چون برسانی و برلوسکنی در پایین ترین رده قرار بگرد.

برهمین اساس هم اکنون برسانی بالاترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد، اما اگر برلوسکنی بتواند با مونتی ائتلاف کند، شانس آنها برای پیروزی در انتخابات هفته آینده بیش از برسانی خواهد بود.