اهواز- خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان کارون بر ضرورت رفع محرومیت های موجود در شهرستان کارون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمين جاسم خضيراوی ظهر سه شنبه در مراسم جشن افتتاح شهرستان کارون با حضور وزیر کشور اظهار کرد: در بررسی نقشه های قدیمی شهرستان اهواز دو نقطه اهواز و کوت عبدالله برجسته ترین نقاط این شهر هستند که هر دو به یک اندازه قدمت تاریخی دارند.

وی با بیان اینکه منطقه کوت عبدالله بیش از 200 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد، افزود: مردم این منطقه در برحه های زمانی مختلف از جمله زمان عبور ضریح متبرک امام حسین (ع) از این منطقه حماسه های جاویدانی خلق کردند.

خضیراوی با تاکید براینکه منطقه کوت عبدالله دارای نیروهای مردمی متعهد، متدین و مومنی است، گفت: این منطقه به لحاظ فرهنگی منطقه مستعدی است.

وی با اشاره به استعدادهای موجود در این منطقه اظهار کرد: بااعلام شهرستان شدن این منطقه بیش از 150 نفر از نخبگان دانشگاهی و 70 نفر از متخصصان و کارشناسان برای کمک به تسریع در روند فعالیت این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.

امام جمعه شهرستان کارون این شهرستان را به لحاظ فرهنگی و اقتصادی شهرستان بسیار پویایی دانست و گفت:وجود سه طرح بزرگ نیشکر دعبل خزائی، سلمان فارسی و فارابی بیش از 5هزار نفر را به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان کارون با 200 هزار نفر جمعیت چهارمین شهر شهرستان به لحاظ جمعیتی است و می تواند جزو شهرستانهای فعال باشد.

خضیراوی بر ضرورت رفع محرومیتهای موجود در این منطقه تاکید کرد و گفت: بايد تدابير لازم برای رفع اين محروميت‌ ها انديشيده شده و ثروت خدادادی اين منطقه در آن هزينه شود.

وی خواستار راه اندازی و استقرار سریعتر ادارات مربوطه در شهرستان کارون شد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اولین اداره ای بود که در این شهرستان مستقر شد.