فرمانده نیروی زمینی سپاه از آغاز رزمایش پیامبر اعظم 8 از امروز در کشور خبر داد و اعلام کرد که تست تجهیزات پیشرفته جدید و سازماندهی دفاع مردمی كه برای ایجاد مقاومت های مختلف توسط نیروهای بسیجی انجام می شود از اهداف این رزمایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاكپور امروز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار كرد: رزمایش پیامبر اعظم 8 از امروز در جنوب شرق كشور ( سیرند و سیرجان) برگزار می شود كه یگان های حاضر در این رزمایش كه بخشی از نیروهای قرارگاه مدینه سپاه هستند از روز گذشته ستون كشی های خود را آغاز كردند.

وی با بیان اینكه ظرف امروز و فردا نیروهای حضار در رزمایش پیامبر اعظم8 به طور كامل در محل برگزاری رزمایش استقرار خواهند یافت تصریح كرد: مرحله عملیاتی رزمایش از 5 اسفند آغاز شده و تا پایان روز 7 اسفند به طول می انجامد.

وی مدت برگزاری رزمایش را یك هفته عنوان كرد و گفت: یكی از اهداف برگزاری این رزمایش تمرین طرح های دفاعی نیروی زمینی است. همچنین قرار است تعدادی از تجهیزات جدیدی كه در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است در این رزمایش تست شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه به كارگیری سیستم های جنگ الكترونیك، مخابراتی و برخی تجهیزات فردی را از دیگر تجهیزاتی كه در رزمایش پیامبر اعظم 8 برشمرد و تاكید كرد: یكی دیگر از اهداف رزمایش ارزیابی توان رزم یگان ها است كه آموزش های تئوریك و عملی ثابتی كه در طول سال دیده اند را عملیاتی كنند.

وی سازماندهی دفاع مردمی كه برای ایجاد مقاومت های مختلف توسط نیروهای بسیجی انجام می شود را یكی دیگر از اهداف رزمایش پیامبر اعظم 8 خواند.