بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کار جمع آوری 50 هزار قلک توزیع شده کمیته امداد از مدارس استان آغاز شده است.

برات سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در آستانه برگزاری جشن نیکوکاری و به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند مددجو و غیر مددجو، کار جمع آوری قلک های توزیع شده در مدارس استان آغاز شده است افزود: این قلک ها از دیماه امسال در بین دانش آموزان مدارس توزیع شده بود که با جمع آوری آن، امیدواریم کمک های نقدی و غیر نقدی را قبل از سال نو به دست دانش آموزان نیازمند برسانیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی این نهاد، كمك هاي دانش آموزان عزیز مدارس استان که به قلک ها ریخته شده است، از طریق مسئولین و رابطین کمیته امداد در نمه اول اسفند ماه جمع آوری خواهد شد.

سلیمی با بیان اینکه تمامی کمک های جمع‌آوری شده از این طریق، در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا برای خرید پوشاک و سایر مایحتاج ایام نوروز دانش آموزان نیازمند هزينه شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی،توسعه فرهنگ انفاق و احسان در بین مردم را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: کمک به دانش‌آموزان نیازمند و محرومین، ادامه راه ائمه اطهار(ع) و حفظ کرامت انسانی اقشارمستضعف جامعه است.

وی در ادامه افزود: همچنین 70 هزار پاکت جشن نیکوکاری بین دانش آموران دبیرستانی و دانشجویان توزیع شده است که این افراد پاکت ها را در آیین های جشن نیکوکاری به پایگاههای سطح شهر و پایگاههای بسیج تحویل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برنامه های اعلام شده از سوی کمیته امداد، جشن باشکوه نیکوکاری در 16 اسفندماه سال جاری در مدارس ، 17 اسفند در سطح شهر و 18 اسفندماه نیز با استقرار پایگاه ها در مساجد و مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد.