سیامک سپهری سرپرست گروه رستاک از اجرای موسیقی نوروزی 7 منطقه ایران در اجرای 11 اسفندماه این گروه خبر داد.

سیامک سپهری، نوازنده تار و سرپرست گروه رستاک در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اجرای اسفند ماه سالجاری این گروه گفت: عمده قطعاتی که قرارست در این کنسرت به اجرا بگذاریم از آلبوم جدیدمان با نام "سرنای نوروز" است.

سپهری با بیان این که در این کنسرت 10 قطعه را برای علاقه‌مندان به اجرا می‌گذاریم، ادامه داد: همچنین برخی قطعات آلبوم "همه اقوام من" را نیز در این کنسرت اجرا می‌کنیم.

وی "سرنای نوروز" را نخستین قطعه این کنسرت خواند که برای علاقه‌مندان به اجرا در می‌آید و با بیان این که قطعه یاد شده با سوژه و محوریت نوروز از هفت منطقه الهام گرفته شده است، درمورد این هفت منطقه گفت: سرنای نوروز از ترکیب موسیقی بختیاری، خراسانی، مازندرانی، آذری، بلوچی و کردی تنظیم شده است.

نوازنده تار گروه رستاک درباره دیگر قطعات و گویش آنها بیان کرد: دیگر قطعات از موسیقی مناطق فارس و همچنین بوشهری، لری، گیلکی، قشقایی و کردی انتخاب شده‌اند.

سپهری با بیان این که اجرای پیش‌رو با کمی تغییر همان اجرای رستاک در جشنواره است، "هله مالی" به زبان بوشهری، "هلهله" به زبان قشفایی و "رعنا" به زبان گیلکی را از جمله قطعات کنسرت اسفند ماه رستاک عنوان کرد.

وی همچنین با ابراز رضایت از اجرای رستاک در بیست و هشتمین دوره برگزاری جشنواره موسیقی فجر، گفت: امیدوارم مردم و مخاطبان هم از این اجرا راضی بوده باشند و بتوانیم در کنسرت پیش‌رو نیز کار خوبی را برای علاقه‌مندان به اجرا بگذاریم.

سپهری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اجرا در برج میلاد با توجه به مشکلات موجود در صدابرداری آن آیا تاثیری بر کار رستاک نمی‌گذارد، اظهار کرد: ما چون تجربه برج میلاد و اجرا در آن را داشته‌ایم و با آن کاملا آشنا هستیم، فکر می‌کنم در این‌باره به مشکل برنخوریم. البته مسوولان برج و برگزار کنندگان کنسرت نیز همواره تعامل خوبی با ما داشته‌اند.

گروه موسیقی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری و خوانندگی سید فرزاد و سید بهزاد مرادی، 11 اسفند ماه سالجاری به مدت یک شب و در دو سانس به میزبانی برج میلاد روی صحنه می‌رود. 18:00 و 21:30 زمان‌های این دو اجرا هستند.