یک خبرگزاری غربی با پرداختن به انتخابات آتی ایتالیا، آن را با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در این کشور بی نتیجه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در گزارش خود می نویسد : صرف نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات ایتالیا خواهد بود افت اقتصادی این کشورهمچنان ادامه خواهد داشت چون قدرت دولت بعدی تا این حد نخواهد بود که بتواند اصلاحات مورد نیاز برای احیای اقتصاد را انجام بدهد.

بانکداران، دیپلمات ها، و صاحبان صنایع در رم و میلان از اینکه مردم به طور مرتب احزابی را که مورد حمایت قرار می دهند تغییر می دهند دچار یاس شده اند و این موضوع موجب می شود که هیچ یک از احزاب و ائتلاف های حاضر در انتخابات این دوره قدرت سیاسی لازم برای فائق آمدن بر مشکلات ریشه ای اقتصاد را که موجب شده یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا دچار بحران شود را نداشته باشند.

در همین رابطه جدیدترین نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که ائتلاف "پیرلوئیجی برسانی" رهبر ائتلاف چپ و "ماریو مونتی" نخست وزیر فعلی ایتالیا می توانند اکثریت کرسی های مجلس و سنا را تصاحب کنند و پیش بینی شده که ائتلاف این دو بتواند بین 50 تا 60 درصد آرا را تصاحب کند.

عروسک‎هایی که مردم ایتالیا از نامزدهای انتخابات پارلمانی ایتالیا ساخته‎اند. به ترتیب از سمت راست بالا "پیرلوئیجی برسانی"، "سیلویو برلوسکنی"، "بپه گریلو" و "ماریو مونتی"

اما اگر در انتخابات 24 و 25 فوریه نتیجه دیگری غیر از این پیش بینی حاصل شود وضعیت موجود در سنا و پارلمان ایتالیا می تواند مجددا منطقه یورو را به دوره بی ثباتی باز گرداند.

در انتخابات ایتالیا علاوه بر مونتی و برسانی چهره های دیگری همچون "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر سابق ایتالیا و یکی از ثروتمندترین مردان جهان، "بپه گریلو" از کمدین های مشهور ایتالیا که با نظام حاکم بر ایتالیا مخالف است و "نیچی وندولا" شاعر کمونیستی که فرماندار "پاگلیا" محسوب می شود نیز دیده می شوند.

در نظرسنجی های هفته گذشته به ترتیب برسانی، برلوسکنی، گریلو و در نهایت مونتی بیشترین محبوبیت را در میان مردم داشتند و شانس پیروزی آنها در انتخابات نیز به همین ترتیب بود.

اما با توجه به آنکه برلوسکنی و برسانی با سیاست های اقتصادی فعلی موجود در ایتالیا و طرح ریاضت اقتصادی که توسط دولت مونتی به اجرا گذاشته شده مخالف هستند، آینده اقتصادی ایتالیا در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

در همین رابطه روز گذشته نیز عنوان شده بود که بواسطه آنکه نتیجه انتخابات ایتالیا مشخص نبوده و همچنین شعار نامزدهایی چون برسانی و برلوسکنی در خصوص حذف مالیات های موجود در ایتالیا، سرمایه گذاران داخلی و خارجی در خصوص باقی ماندن در بازار این کشور دچار تردید شده اند و همین امر موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای ایتالیا کاهش بیابد.

علاوه بر این موضوع، وجود مسائلی چون سیستم انتخاباتی فرسوده، خشم مردم از فساد سیاسی، مدیریت اشتباه اقتصادی، و وجود بحران های ملی در کشوری که زمانی از ثروتمندترین کشورهای عضو جی هفت محسوب می شد، می تواند موجب بیرون آمدن نتیجه ای عجیب از صندوق های رای شود.