قم – خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ائمه اطهار(ع) قم را ملجا بی پناهان می دانند و این از برکات وجود حضرت معصومه (س) است.

حجت الاسلام عیسی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) یکی از  امامزادگانی یا به نقل عده ای تنها امامزاده ای است که خود ائمه اطهار (ع) در مقام ایشان زیارت نامه مطرح کرده اند.

 وی ادامه داد: بنابراین عظمت امامزادگان از جایگاهی که نزد امامان معصوم (ع) داشتند مشخص می شود و در شان حضرت معصومه نیز توسط امام صادق (ع)، امام رضا(ع) و امام جواد (ع) روایاتی نقل شده است.

 عیسی زاده افزود: امام جواد (ع) درارتباط با جایگاه ایشان فرمودند که هرکس عمه مرا با شناخت کامل وی در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 وی تاکید کرد: نکته دیگر مربوط به نقل قول آیت الله مرعشی نجفی از پدرشان است که گفتند ایشان از خدا خواستند تا مزار حضرت زهرا(س) را نشانشان بدهد و در خواب دیدند که امام باقر (ع) و امام صادق(ع) فرمودند زیارت حضرت معصومه (س) معادل زیارت حضرت زهرا (س) است.

 عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: امام صادق(ع) فرمودند دختری که از نسل فرزندم در قم دفن می شود ملجا بی پناهان است و دری از بهشت از قم باز می شود.

 عیسی زاده تاکید کرد: حضرت معصومه (س) به عشق برادرشان از مدینه حرکت کردند و متاسفانه عده ای از آشوبگران به سمتشان حمله کردند، ایشان نیز حالشان وخیم شد اما مردم قم به خوبی از ایشان پذیرایی کردند و میزبان شایسته ای بودند.