شهریار - خبرگزاری مهر: فرماندار شهریار قهرمانی تیم ملی کشتی ایران را پاسخی مقتدرانه به حذف کشتی از بازیهای المپیک دانست و گفت: ورزشکاران شهریاری همانند ادوار گذشته در مسابقات خوش درخشیدند.

سید عباس جوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد و نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران که به همت دو کشتی گیر پهلوان و غیور فرنگی کار شهریار آقایان علی محمدی و مهدی علیاری حاصل شد را به ملت ایران به ویژه مردم  این شهرستان و جامعه ورزشی تبریک عرض می کنم.

این مسئول ادامه داد: جوانان ایران اسلامی همواره در هر مسیری که گام نهاده اند با اتکا به توان و استعداد خویش توانسته اند قله های افتخار را فتح کرده و موجبات سربلندی و اقتدار هرچه بیشتر کشور را فراهم آورند.

نقش پررنگ ورزشکاران شهریاری در کسب موفقیتهای بین المللی

وی گفت: همانگونه که مشاهده می شود هم اکنون در بسیاری از بخشهای مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و... جوانان این مرز و بوم به مدارج عالی دست یافته و انحصار غربیان را درهم شکسته اند.

جوهری بیان کرد: در بخش ورزش نیز وجود قهرمانان ملی، همواره مایه سربلندی و افتخار کشور بوده است که در این میان حضور پررنگ جوانان شایسته و تلاشگر شهریاری همچون علی محمدی و مهدی علیاری و دیگر ورزشکاران این شهرستان در کسب موفقیتهای ملی و فرا ملی بسیار مشهود است.

بسترهای مناسب جهت بهره مندی از تجارب قهرمانان ملی فراهم شود

فرماندار شهرستان شهریار ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و تجارب این ورزشکاران، یادآور شد: باید با ایجاد امکانات مطلوب، بسترهای مناسب جهت ادامه فعالیت این قهرمانان را فراهم آورد و از تجارب آنان در تربیت و آموزش نسل جدید بهره برد.

این مسئول متذکر شد: کشتی به عنوان یکی از ورزشهای اصیل و باستانی کشور است که با عمل به خصایص پسندیده اخلاقی و پرورش بزرگانی همچون جهان پهلوان تختی، مدالهای بسیاری برای کشور به ارمغان آورده است.

جوهری در زمینه حذف کشتی از المپیک، عنوان کرد: به طور قطع حذف این رشته ورزشی از بازیهای المپیک، تصمیمی عجولانه بوده است و باید از سوی کشورهای صاحب نام این رشته، مورد اعتراض و پیگیری قرار گیرد.

پاسخ مقتدرانه ایران به حذف کشتی از المپیک

این مسئول ادامه داد: کسب مقام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد و نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران پاسخی کوبنده به این اقدام کمیته بین المللی المپیک و نشان دهنده عزم راسخ ورزشکاران ایرانی در حفظ و تداوم این ورزش باستانی است.

فرماندار شهریار گفت: در شهرستان شهریار نیز برنامه ویژه ای به منظور تقدیر از تلاشهای علی محمدی و مهدی علیاری در نظر گرفته شده است.