رقابتهای قهرمانی کاراته ایران در بخش کاتا با قهرمانی سه استان کرمان، مرکزی و تهران در رده های سنی مختلف پایان يافت و نفرات برتر نیز به اردوی آماده سازی تیم ملی راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات صبج جمعه با حضور  316 کاتارو در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در دوبخش انفرادی و تیمی به میزبانی استان مرکزی در شهرستان ساوه آغاز و در نهایت روز گذشته با شناخت تیم ها و نفرات برتر معرفی شدند. در جریان این مسابقات و در کاتای انفرادی نوجوانان ایمان ذبیحی از تهران مقام اول را کسب کرد، بهنام براتی از کهگیلویه و بویر احمد در جای دوم ایستاد، علیرضا خدری از قم و علی ارچنگی از کرمان مشترکاً عنوان سوم را کسب کردند.

امیر بهادر تدین از تهران عنوان نخست را در کاتای انفرادی جوانان به خود اختصاص داد. محمد مهدی احمدی از اصفهان دوم شد، اسماعیل نخعی و معین برکم هردو از کرمان سوم مشترک شدند.  در کاتای انفرادی رده سنی امید هم  امیر محمدی بقا از تهران اول شد، پیمان نظام الاسلامی از البرز مقام دوم را کسب کرد، کیان کشفی راد از تهران و مقداد ماهری از گلستان عنوان سوم مشترک را از ان خود کردند.

در کاتای انفرادی بزرگسالان هم ابوالفضل شهرجردی از مرکزی مقام نخست را بدست آورد. مسیح چیت ساز از اصفهان در جایگاه دوم قرار گرفت.  مهران قربانعلی پور از گلستان و سعید گودرزوند از گیلان هم یک مسابقه برای تعیین نفر سوم برگزار کردند که در پایان قربانعلی پور جواز حضور در مرحله نخست اردوی آماده سازی را در یافت کرد.

در بخش تیمی و رده جوانان(زیر 17 سال) تیم کرمان الف قهرمان شد. اصفهان الف در مکان دوم ایستاد و تیمهای کرمان ب  بهمراه اصفهان 2 مشترکاً به عنوان سومی رسیدند. در کاتای تیمی بزرگسالان هم کمیته رزمی مساجد مقام نخست را کسب کرد، کرمان در جای دوم قرار گرفت، در مبارزه بین تیمهای تهران و اصفهان برای کسب رده سوم  تیم تهران از ادامه مبارزه انصراف داد تا تیم اصفهان به اردوی تیم ملی راه یابد.

در رده بندی استانی و در رده سنی جوانان و نوجوانان، استان کرمان اول شد، تهران و کمیته رزمی مساجد مشترکاً دوم شدند و تیم اصفهان در مکان سوم ایستاد. تهران در رده سنی امید عنوان نخست را کسب کرد و  البرز و گلستان به ترتیب در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند. در رده سنی بزرگسالان هم استان مرکزی و کمیته رزمی مساجد مشترکاً مقام اول را کسب کردند، اصفهان دوم شد و تیم کرمان در جای سوم قرار گرفت.

بر اساس تصمیم فدراسیون کاراته 19 اسفندماه زمان برگزاری مسابقه انتخابی مرحله دوم اعلام کرد که بر این اساس علاوه بر نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور، در کاتای انفرادی، داود شاهچراغی ، سیروس خالقی، مرتضی حسن زاده وفرید حقیقی، عضو اعزامی تیم ملی کاراته به مسابقات جهانی پاریس ودر کاتای تیمی هم ، تیم تهران متشکل از رضا خداشناس، امیر یاری و جمشید حسینی، کرمان الف با ترکیب مصطفی پور جلالی، عماد میرزایی و حمید عرب پور، تیم اصفهان با ترکیب محمد علی باتوانی، محمد رضا باتوانی و محمد باتوانی و نیز تیم کاتای تبریز با ترکیب احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو تیم اعزامی به مسابقات جهانی پاریس حضور خواهند داشت.