رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به حذف زودهنگام نوشاد عالمیان در تور جهانی قطر پس از متحمل شدن شکست در اولین دیدار مرحله حذفی این مسابقات گفت: باید گزارش فنی عملکرد عالمیان در این مسابقات ارائه شود تا آن را در نشست کمیته فنی و برای مسابقات جهانی مورد بررسی قرار دهیم.

محمد زارع‌پور با تاکید بر اینکه انتظار نداشت نوشاد عالمیان در نخستین دیدارش در رقابت‌های تنیس روی میز تور جهانی قطر متحمل شکست شود و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار برود، به خبرنگار مهر گفت: البته باید ببینیم که شرایط مسابقات و وضعیت نوشاد برای برگزاری این دیدار چگونه بوده است. باید گزارش فنی به دست‌مان برسد تا بر اساس آن بتوانیم در نشست کمیته فنی بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تور جهانی قطر همانند کویت در سطح بسیاری بالایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دو دوره بود که بازیکنی به این مسابقات اعزام نمی‌کردیم چون سطح مسابقات بسیار بالاست. به همان اندازه که امتیاز مثبت این رقابت‌ها در رنکینگ جهانی بازیکنان شرکت کننده تاثیرگذار است، باخت و امتیاز منفی آن هم تاثیر زیادی در موقعیت جهانی بازیکنان دارد به همین دلیل طی این مدت بازیکنان را به جای تور جهانی قطر یا کویت به پروتورهای جهانی اعزام کردیم که در سطح پائین‌تری قرار دارند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: تور جهانی قطر و کویت رقابت‌های معتبری هستند که با حضور بازیکنان رده‌های بالای جهان و مطرح برگزار می‌شوند. به همین دلیل وقتی تصمیم گرفتیم پس از دو دوره غیبت امسال نماینده‌ای در این رقاتب‌ها داشته باشیم، نوشاد عالمیان را برای اعزام انتخاب کردیم چون از نظر رنکینگ جهانی تنها او موقعیت لازم برای این مسابقات را داشت. البته خود نوشاد هم برای شرکت در این رقابت‌ها بی تمایل نبود.

زارع‌پور تاکید کرد: البته اعزام نوشاد عالمیان به تور جهانی قطر بر اساس نظر جمعی و در نظر گرفتن موقعیت این بازیکن انجام شد به همین دلیل باخت و حذف زودهنگام این بازیکن دور از انتظار بود. در هر صورت منتظر هستیم تا توسط مربی اعزامی به قطر (احمد جعفری‎پور) گزارش فنی عملکرد نوشاد و شرایط مسابقات به دست‌مان برسد.

"فکر نمی‌کنید به طور کلی نوشاد عالمیان نسبت به گذشته افت محسوسی پیدا کرده است؟"، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: بله؛ افت نوشاد محسوس است. به هر حال هر ورزشکاری زمانی در اوج است و زمانی هم دچار افت می‌شود. به همین دلیل می‌خواهیم با حضور کادر فنی تیم ملی در نشست کمیته فنی وضعیت نوشاد و عملکرد او به خصوص در تور جهانی قطر تحلیل شود. به خصوص اینکه در آستانه مسابقات جهانی قرار داریم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: اینکه نوشاد عالمیان پیش از مسابقات جهانی دچار چنین ناکامی شد، از جهاتی بد نیست. این ناکامی برای او فرصتی است که می‌تواند از آن برای شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف خود استفاده کند. اگر عملکرد نوشاد عالمیان در مسابقات جهانی دچار مشکل می‌شد، دردسرساز بود اما الان او فرصت چند ماهه برای جبران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد عالمیان تنها نماینده تنیس روی میز ایران در مسابقات تور جهانی قطر بود. این بازیکن با توجه به سیدبندی مسابقات از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد اما وی در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی که عصر جمعه برگزار شد برابر "جانان گروس" از دانمارک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و وداع زودهنگامی با مسابقات داشت.