نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیاتهای سنگین خود علیه گروههای مسلح مورد حمایت محور ضد سوری، شمار زیادی از تروریستها را از پای درآوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای ارتش سوریه در عملیاتهای موفقیت آمیز خود توانستند تعداد زیادی از اعضای گروههای مسلح تروریستی را به هلاکت برسانند.  در این عملیاتها مواضع تروریستها هدف قرار گرفت و مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات کشف و ضبط شد.

همچنین روز گذشته دو گروه تروریستی در شهر لاذقیه بر سر اموالی که از مردم به سرقت برده بودند، درگیر شدند که در نتیجه آن چندین نفر از آنان کشته و زخمی شدند. این درگیری در منطقه الملک و بیت الجردی در حومه لاذقیه رخ داد.

علاوه بر این در حومه لاذقیه، ارتش سوریه به عملیات پیگرد تروریستها ادامه داد که به کشته شدن تعدادی از آنها  و فرار از مخفیگاههایشان منجر شد.

حومه دمشق

عملیات ارتش سوریه روز گذشته در مناطق دوما، حرستا ، عربین، زملکا ، داریا، العتیبه، البحدلیه و المنصوره در حومه دمشق ادامه پیدا کرد که طی آن، خسارتها و تلفات سنگینی به تروريستهای مسلح وارد و تعداد زیادی از آنها کشته و زخمی شدند.

منابع آگاه با اشاره به عملیات سنگین ارتش در منطقه داریا از برقراری نسبی آرامش در این منطقه خبر می دهند.

حومه ادلب

در ادامه عملیات ارتش در مناطق وادی الضیف، سراقب، قمیناس، سرمین، النیرب، خان السبل، بنش، معره المصرین، کفر روما، کفر روحین، جسر الشغور در حومه ادلب، تعداد زیادی از اعضای گروههای مسلح کشته و زخمی شدند.

در این مناطق تروریستها با ایجاد مواضعی به مناطق مسکونی و تجاری یورش برده و اموال عمومی را غارت می کردند.

حومه حمص

در مناطق الرستن، الزعفران، العقرب، تل دهب، الحوله، الحیدریه، کفر الرعایا، السلطانیه، الهبات، الشومریه و تلبیسه و الحصن در حومه حمص عملیات گسترده ارتش ادامه پیدا کرد. در این مناطق، تروریستها متحمل خسارات سنگینی شدند و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی آنها منهدم شد.

از سوی دیگر، روز گذشته نیروهای ارتش سوریه از دو عملیات نفوذ گروههای مسلح به خاک این کشور جلوگیری کردند. در این عملیات که اعضای دو گروه مسلح در نظر داشتند از منطقه تلکلخ در مرز با لبنان وارد سوریه شوند کشته و زخمی شدند و از ورود آنها جلوگیری به عمل آمد.

حومه حلب

در مناطق تل شغیب، کفر آنتوان، عجار، تل حاصل، منگ، مایر ، النقارین در حومه حلب نیروهای ارتش به سرکوب گروههای مسلح و  پیگرد آنها ادامه دادند و تعدادی زیادی از آنها را از پای درآوردند.