قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: قم برای نخستین بار در رشته کاتا در پیکارهای قهرمانی کشور موفق به کسب نشان برنز شد.

حسن عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: حاصل سرمایه گذاری بر روی سنین مختلف پایه این است که کاراته استان قم می تواند در پیکارهای قهرمانی کشور در رده های سنی پایه بیشتر از رده سنی بزرگسالان مدال کسب کند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه می توان به همین رقابت های کاراته قهرمانی کشور در اراک اشاره کرد که ما در بخش کومیته تیم های رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان خود را با ترکیبی کامل و متشکل از برترین های قم به مصاف حریفان فرستاده بودیم.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: به واسطه اینکه ملی پوشان و چهره های مطرح کشور در پیکارهای کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور نداشتند، انتظار ما از کاراته کاهای رده سنی بزرگسالان بیشتر از رده های پایه بود اما دقیقا قضیه بر عکس شد و تیم های پایه عملکرد بهتری داشتند.

وی یاد آور شد: ما مجموعا در پایان پیکارهای بخش کومیته یا مبارزه کاراته قهرمانی کشور در اراک موفق به کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز شدیم که از این تعداد مدال تنها یک مدال سهم کاراته کاهای رده سنی بزرگسالان بود و چهار مدال دیگر را آینده سازان کاراته قم در رده های سنی نوجوانان و جوانان کسب کرد و مایه افتخار کاراته قم شدند.

عابدی تصریح کرد: در واقع با طرح این موضوع می خواهم به این نکته اشاره کنم، آنجا که وقت بیشتری گذاشته شود و بر روی رده های سنی پایه سرمایه گذاری و وقت گذاشته شود، نتیجه آن را می توان در رقابت های کاتا قهرمانی کشور به دست آورد رشته ای که اجرای بخش فرم رشته کاراته است و ما کمتر انتظار کسب مدال در پیکارهای کشوری داشتیم.

وی با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات کاتای قهرمانی کشور بعد از جدال مدعیان در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مشخص شدند، افزود: این دوره از رقابت ها در سالن فجر ساوه با معرفی نفرات برتر رده های سنی مختلف در دو بخش انفرادی و تیمی به پایان رسید.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: در پایان مسابقات کاتا قهرمانی کشور که با حضور 316 کاتارو در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در دوبخش انفرادی و تیمی برگزار شد، در کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان، ایمان ذبیحی از تهران مقام اول را کسب کرد، بهنام براتی از کهگیلویه و بویر احمد در جای دوم ایستاد، علیرضا خدری از قم و علی ارچنگی از کرمان مشترکاً عنوان سوم را کسب کردند.