بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه خراسان ‌جنوبی در ایام عید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان بیرجند  با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار می شود، اظهارکرد:  بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

 وی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان مسافران و زائران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در برخی از بقاع استان باید امکاناتی از جمله چادر برای اسکان زائران فراهم شود که امر نیاز به همکاری سایر دستگاه های اجرایی دارد.

 وی عنوان کرد: در طرح آرامش بهایر 30 روحانی در بقاع متبرکه مستقر می شوند و به سوالات شرعی مسافران پاسخ خواهند داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم سال تحویل در 15 بقعه متبرکه استان عنوان کرد: خیمه های معرفت در سطح بقاع متبرکه استان نیز بر پا خواهند شد.

برپایی ۲ بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در بیرجند

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز  از برپایی دو بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در بیرجند همزمان با نوروز ۹۲ خبر داد.

مرتضی عربی با بیان اینکه این بازارچه ها در محل باغ های اکبریه و شوکت آباد بر پا می شود، تصریح کرد: بیرجند محل گذر مسافران و زائران امام رضا(ع) بوده و باید امکانات در خور شان این مسافران ارائه شود.

وی خواستار پوشش خبری کامل از سوی رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان از ویژه برنامه های نوروز 92 شد.