اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای خبر اخیر روزنامه یدیعوت آحارونت مبنی بر سفر رسمی هیئتی از اقلیم به فلسطین اشغالی و رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای سفر هیئتی از این اقلیم به رژیم صهیونیستی برای بررسی پروژه های سرمایه گذاری اسرائیل در اقلیم کردستان عراق به ویژه در بخش زراعی را تکذیب کرد.

"سفین دزه ای" سخنگوی اقلیم کردستان عراق در این بیانیه با اعلام این خبر افزود: خبر روزنامه یدیعوت آحارونت مبنی بر اینکه عماد احمد معاون رئیس اقلیم کردستان عراق با همراهی وزیر کشاورزی به اسرائیل سفر کرده است و درباره سرمایه گذاری اسرائیلی ها در زمینه پروژه های زراعی در اقلیم کردستان عراق رایزنی کرده اند صحت ندارد.

در ادامه بیانیه گفته شده است: اقلیم کردستان عراق هیچ رابطه دیپلماتیک و سیاسی با اسرائیل ندارد تا هیئت های رسمی به آنجا سفر کنند و هر گونه رابطه اقلیم کردستان عراق با کشورهای جهان در چارچوب سیاست خارجی دولت مرکزی بغداد است.

در این بیانیه آمده است: اقلیم کردستان عراق هیچ رابطه رسمی با اسرائیل ندارد. برخی کشورهای عربی دارای روابط دیپلماتیک آشکار با اسرائیل هستند و برخی از این کشورها نیز پنهانی با اسرائیل رابطه دارند اما اگر رابطه ای وجود داشته باشد ما نیازی به پنهان کردن آن نداریم.