یزد - خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به وقایع اخیر در خصوص قطع آب انتقالی به یزد گفت: مردم تا رفع مشکل انتقال آب در مصرف صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد مهدی ثمره هاشمی، عصر يكشنبه در جمع خبرنگاران یزد با بیان اینکه تامین آب شرب در کشور از وظایف وزارت نیرو است اظهار داشت: تاکید دارم تا مردم با صبر و حوصله بحران آب در یزد را مدیریت کنند و با صرفه جویی خود از بروز مشکلات جدی در این زمینه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با اطلاع از این حادثه وزیر نیرو اینجانب را ماموریت رسیدگی به این مشکل در استان یزد تعیین کرد که در بدو حضور در استان با بررسی موضوع راهکارهای لازم ارائه شد.

وی افزود: در بررسی ها و نشستی که با مدیران شرکت های آبفا و آب منطقه ای برگزار شد شهرها و روستاهای مشکل دار در این زمینه شناسایی و نسبت به رفع مشکلاتشات اقدام لازم آغاز شده است.

وی عنوان کرد: میزان نیاز، کمبودها و راهکارهای لازم برای تامین آب شرب مردم دیده شده است و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا مشکل حادی بروز نکند.

هاشمی بیان داشت: طبیعی است با توجه به وقایع اخیر مشکلاتی را داشته باشیم اما مردم باید تا راه اندازی خط انتقال آب با صبر و حوصله و صرفه جویی همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه چاه های موجود استان را در مدار آبرسانی به کار گرفته شده تصریح کرد: کیفیت EC آب چاه ها پایین است و برخی چاه ها توان آبرسانی لازم را ندارند.

معاون وزیر نیرو در ادامه خواستار کاهش آب مصرفی مردم  شد و ادامه داد: در اصفهان تیم های بازسازی و اصلاح خطوط انتقال تجیز شده اند و عملیات بازسازی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های پمپاژ آسیب جدی دیده است گفت: تعویض و تعمیر پمپ ها، تابلوهای برق و اتصالات در این پروژه زمانبر خواهد بود که به صبر و حوصله و تامین امینت نیاز است.

ثمره هاشمی ادامه داد: به منظور تامین آب شرم مصرفی مردم در استان، آب بسته ‌بندی و تانکرهای سیار و ثابت آب شرب تدارک دیده شده و تا راه اندازی مجدد خط در اختیار مردم قرار می ‌گیرد.

وی با تاکید بر تامین امنیت خط گفت: مسئولان اصفهان قول مساعد در جهت تامین امنیت خط داده اند و این مسئله مربوط به حوزه اصفهان است.