دامغان-خبرگزاری مهر: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال از وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در صورت حل شدن مشکل تسهیلات متقاضیان مسکن مهر در دامغان سوال خود را از وزیر پس می گیرم.

عبدالرحمان رستمیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه گذشته با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس سوالی را با محوریت علت تبعیض در اعطای تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر در دامغان با سودهای متفاوت 4 و 12 درصد سوالی را از سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کردم، اظهار داشت: وزیر با حضور در این کمیسیون به سوال بنده پاسخ داد ولی بنده از پاسخ وی قانع نشدم و مقرر شد هیئتی از آن وزارتخانه برای بررسی موضوع به استان و شهرستان اعزام شوند.

وی یادآور شد: یک هفته وزیر اقتصاد و دارایی از بنده مهلت خواست تا این موضوع را با اعزام این هیئت و گزارش آن برطرف کند و در صورت حل نشدن موضوع سوال از کمیسیون اقتصاد و دارایی مجلس شورای اسلامی به هیئت رئیسه برای دعوت از وزیر برای پاسخگویی به علت حل نشدن موضوع در صحن علنی و در یکی از جلسات مجلس طرح موضوع خواهد شد.

افزایش سود تسهیلات مشکل 750 واحد مسکن مهر در شهرستان دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 750 واحد مسکن مهر در شهرستان دامغان دچار مشکلات افزایش سود تسهیلات هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سود این تسهیلات از 12 درصد به 4 درصد کاهش پیدا کند.

رستمیان خاطرنشان ساخت: امیدواریم پیگیری های انجام شده به سرانجام برسد و شاهد اعتراضات مردمی در مجامع مختلف شهرستان نباشیم.

پیگیری ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان به عنوان بحث روز شهرستان اشاره داشت و افزود: برای ایجاد هر رشته و دانشکده ای دانشگاه مربوطه باید درخواست مجوز ایجاد و راه اندازی آن را به دانشگاه مرکز خود یا شورای گسترش آموزش عالی ارسال کند و با موافقت و اعطای مجوز، رشته یا دانشکده جدید ایجاد می شود.

رستمیان ضمن تصریح بر اینکه همه مسئولان اعم از استانی و شهرستانی موافق بحث ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان هستند، خاطرنشان کرد: پیگیری های خوبی هم انجام شده که برای تحقق این پیگیری ها مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید برای کسب مجوز مراحل قانونی را طی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنده به عنوان نماینده مردم هر کاری در تهران و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز باشد در جهت تحقق این امر انجام می دهم و کوتاهی نخواهم کرد.

کسب مجوز پذیرش نخستین دوره کارشناسی ارشد بهداشت محیط در دامغان

وی به موضوع دانشکده بهداشت دامغان نیز اشاره داشت و افزود: دانشکده بهداشت دامغان مجوز پذیرش نخستین دوره کارشناسی ارشد در رشته بهداشت محیط را کسب کرد و از اول مهر ماه امسال این رشته تحصیلی با پذیرش دانشجو فعالیت خود را آغاز می کند.

رستمیان خاطرنشان ساخت: همچنین این دانشکده باید برای گرفتن مجوز ایجاد و راه اندازی دیگر رشته های تحصیلی در آن پیشنهادات خود را ارائه و مراحل قانونی را طی کند تا تعداد رشته های تحصیلی در این دانشکده افزایش پیدا کند.

دولت در ارائه بودجه سالانه کشور به مجلس شورای اسلامی رکورد زد

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تعجب از تاخیر در تقدیم بودجه سال 92 کشور به مجلس شورای اسلامی از سوی دولت اظهار داشت: دولت با تاخیر در تقدیم بودجه سالانه کشور به مجلس شورای اسلامی با 83 روز تاخیر رکورد زد.

وی اضافه کرد: دولت باید لایحه بودجه را به موقع به مجلس تقدیم کند تا مجلس نیز بتواند با فرصت قانونی که در اختیار دارد بودجه را بررسی و قبل از سال به شورای نگهبان تقدیم و پس از تصویب به دولت ابلاغ کند تا دولت مجبور به گرفتن تنخواه یا ارائه لایحه دو دوازدهمی نشود.

رستمیان افزود: بودجه باید با بررسی کارشناسی از سوی نمایندگان در کمیسیون های تخصصی و تلفیق مجلس شورای اسلامی وارد صحن علنی شده و هر یک از مواد بودجه باید به رای گذاشته شود و با نظر موافقان و مخالفان نمایندگان به تصویب برسد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بودجه از سوی دولت به موقع به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود و مجلس نیز با نظر کارشناسی درست و در وقت لازم به آن بپردازد دولت نیز می تواند با خیال راحت روی برنامه های سال آینده خود گام بردارد.

وی اظهار داشت: هر چند دولت با تاخیر بودجه سال 92 کشور را به مجلس تقدیم می کند امیدواریم مجلس بتواند به وظیفه قانونی خود و بررسی کارشناسانه در هر یک از مفاد بودجه نظرش را به اتفاق دیگر نمایندگان اعلام و به تصویب برساند و پس از تصویب شورای نگهبان و رفع ایرادات احتمالی به دولت برای اجرا ابلاغ کند.

پرداخت عیدانه به موقع و خوب بود

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین به پرداخت عیدانه از سوی دولت در هفته جاری اشاره داشت و افزود: پرداخت عیدانه از سوی دولت به مردم یک حرکت مثبت بود.

وی اضافه کرد: با توجه به تحریم دشمن و افزایش قیمت ها و فشار اقتصادی به مردم این نحوه پرداخت می تواند بر آسیب هایی که به اقشار مختلف مردم طی سالجاری وارد شده را کاهش دهد.

رستمیان تصریح کرد: مردم در طی ماه های گذشته بر اثر فشار اقتصادی به وجود آمده در جامعه از ذخیره های خود نیز استفاده کردند و اکنون با تصمیمات انجام شده و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری دولت و مجلس با توافق یکدیگر برای جبران مشکلات اقدام به پرداخت عیدانه کردند.

وی خاطر نشان ساخت: اگر در برنامه ها و تصمیم گیری ها با مدیریت خوب پیش می رفتیم بهتر می توانسیتیم با تحریم ها از سوی دشمنان مقابله و مبارزه کنیم و با آسیب و ضربه کمتری در مسائل اقتصادی مواجه باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه هم اکنون در فاز تحمل تحریم ها قرار دارد و باید کاری کنیم تا بیشتر از این به مردم در مسائل اقتصادی حاکم در جامعه فشار وارد نشود و قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا نکند.

استفاده بهینه از ظرفیت های تولیدی داخل

رستمیان به بحث تولید در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه ما دارای ظرفیت های خوبی در بخش تولید است و باید با مدیریت درست این ظرفیت ها را تقویت و از همه مهمتر حفظ کرد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه ما وابستگی های خود را قطع و چگونگی قطع وابستگی ها را شناسایی کند می تواند به رشد و توسعه خود کمک فراوانی داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید بحث حمایت از تولید را در برنامه های خود به صورت ویژه ببیند و در جهت تقویت و حمایت از آن به عنوان مهمترین برنامه خود گام بردارد.

ممنوعیت صادرات پسته یک خطای بزرگ بود

رستمیان به بحث ممنوعیت صادرات پسته در پی افزایش قیمت این محصول استراتژیک پرداخت و افزود: این تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت صادرات پسته یک خطای بزرگ بود که خوشبختانه زود متوجه شد و این مشکل را اصلاح کرد.

وی اضافه کرد: دولت با برنامه ریزی درست و کارشناسانه باید بتواند بر نحوه توزیع کالاهای اساسی جامعه نظارت کند تا شاهد افزایش قیمت نباشیم و از سویی مجبور به ممنوعیت صادرات نیز نشویم.

فضای مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مهیا نیست

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه فضای مجلس برای اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها مهیا نیست، تصریح کرد: برای اجرای این مرحله باید بستر های لازم فراهم شود و یک کار کارشناسی صورت گیرد و دولت هم باید برای اجرای این طرح از مجلس شورای اسلامی مجوز بگیرد و طبق سنوات قبل لایحه تقدیم مجلس کند.

رستمیان گفت: دولت باید ابتدا مشکلات موجود در سر راه مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها را شناسایی و برطرف کند تا در اجرای مرحله دوم دچار مشکلات نشود و به مجلس و جامعه پاسخگو باشد.

خبرگزاری مهر یکی از موفق ترین خبرگزاری ها

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از سرپرستی خبرگزاری مهر استان سمنان به ویژه دفتر این خبرگزاری در دامغان اظهار داشت: خبرگزاری مهر یکی از موفق ترین خبرگزاری های جامعه است که تاکنون توانسته خوب بدرخشد و در انجام وظیفه رسانه ای خود که همان صداقت در گفتار است خوب عمل کند.

رستمیان در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه انتقال و انعکاس صحیح اخبار باید در سرلوحه کار خبرگزاری ها باشد اضافه کرد: خبرگزاری مهر از زمان آغاز فعالیت در این شهرستان تا کنون توانست عملکردی شایسته از خود نشان دهد و این جای تقدیر دارد.