یک روزنامه چاپ جمهوری چک با اشاره به بی تاثیر بودن ائتلاف ضد سوری تشکیل شده در دوحه، در روند تحولات این کشور، آن را رو به زوال است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه، روزنامه ترزا اسپینتسروا چاپ جمهوری چک در مطلبی با عنوان "آمریکا چگونگی رسیدن سلاح به گروههای مسلح سوری را تنظیم می کند" آورده است: اما با کنترل سلاح برای گروههای مسلح سوری مانع رسیدن سلاحهای ضد هوایی به آنها می شود، زیرا معتقد است که این گروهها با این سلاحها، هواپیماهای غیر نظامی را سرنگون می کنند.

این روزنامه چاپ جمهوری چک می نویسد: انفجار تروریستی که در خیابان الثوره در دمشق رخ داد شاید تهدید کننده گفتگوهای سیاسی باشد و این موضوعی است که خوشایند گروههای تروریستی است، اما در عین حال می تواند تاثیر معکوس داشته باشد و روند گفتگوها را تسریع بخشد به ویژه اینکه حمایت افکار عمومی سوریه از نظام پس از این انفجار افزایش یافته است.

روزنامه فوق می افزاید: این انفجار موضوع جدیدی نیست، زیرا فعالیتهای تروریستی، خط مشی دائمی گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره است، اما آنچه سبب برائت جستن ائتلاف دوحه از این انفجار شده است واکنش و خشم ساکنان دمشق است.

این روزنامه چاپ جمهوری چک نوشته است: ائتلاف دوحه تاثیری در روند تحولات سوریه نداشته و رو به زوال است.