بجنورد - خبرگزاري مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: 85 شرکت تولیدی، صنعتی و صادراتی اين استان در نمايشگاه بين المللي ايران در تركمنستان حضور دارند.

محمد صمدي صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: هفتمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان از نهم تا 11 اسفندماه سال جاري به سرپرستي خراسان شمالي در عشق آباد برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه اين نمايشگاه در هزار و 300 مترمربع فضای نمایشگاهی برپا مي شود، اظهار داشت: خراسان شمالي به نمايندگي از ايران مسئول برگزاري اين نمايشگاه است.

صمدي تصريح كرد: بر اساس آخرين آمار اعلام شده، از ايران 227 شركت صنعتي و توليدي از 14 استان كشور در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت كه 85 شركت آن از خراسان شمالي است.

وي با اشاره به اينكه سهم شركت هاي اين استان در نمايشگاه تركمنستان 126 مترمربع فضا براي عرضه محصولات و خدمات خواهد بود، تصريح كرد: غرفه داران خراسان شمالي از امروز عزيمت خود را به تركمنستان از طريق مرز زميني آغاز كرده اند.

صمدي اين نمايشگاه را فرصتي طلايي براي تجار و بازرگانان خراسان شمالي ذكر كرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه مبادلات تهاتری بین ایران و ترکمنستان که بر اساس آن مقرر شده دولت ترکمنستان در قبال ارائه گاز مورد نیاز استان های شمالی کشور، کالاهای مورد نیاز خود را از این استان ها تامین کند؛ اين نمايشگاه فرصتی طلایی برای صادرکنندگان خراسان شمالی محسوب می شود تا با انجام مبادلات تهاتري، حجم تجارت خود را با اين كشور همسايه افزايش دهند.