رئیس جمهور مصر شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی گروه های سیاسی را به شرکت در گفتگوی ملی تشویق کرد و از سفر قریب الوقوع خود به شهر پورت سعید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیه الیوم، محمد مرسی رئیس جمهور مصر شب گذشته از تمامی گروه های سیاسی مصر خواست که در جلسه گفتگوی ملی امروز برای بررسی روند انتخابات پارلمانی این کشور حضور داشته باشند.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی بر پافشاری خود برای برگزاری انتخابات پارلمانی به صورت شفاف و سالم تاکید کرد. مرسی در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه اوضاع اقتصادی مصر دشوار است گفت: تظاهرات در مصر اگر مشروع نیز باشد اما به اقتصاد کشور آسیب می رساند و مانع از توسعه اقتصادی می شود.

رئیس جمهور مصر خاطرنشان کرد: حداقل مالیات بر درآمد از 9 هزار پوند مصر در سال به 12 هزار پوند افزایش یافته است و قرار است 2 میلیون و 500 هزار خانواده از این موضوع که ارزش آن به مبلغ 3 میلیارد پوند است استفاده کنند.

محمد مرسی درباره اوضاع امنیتی مصر نیز گفت که وی با تمام توان از نیروهای مسلح کشور و ماموریت آن در راستای حفظ میهن حمایت خواهد کرد. وی افزود: سرویس های اطلاعاتی مصر یک دستگاه ملی است که فعالیت های خود را به خوبی و با خلوص نیت انجام می دهد.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: قضاتی برای بازجویی درباره حوادث اخیر پورت سعید و سوئز مامور شده اند که نتایج آن در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد. مرسی در عین حال از سفر قریب الوقوع خود به پورت سعید خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود متعهد شد که با جان و دل برای رفاه حال مردم مصر تلاش خواهد کرد و با تمام قوا در برابر ضد انقلاب خواهد ایستاد. محمد مرسی تاکید که به نقد سازنده از وی احترام می گذارد و از آن ناراحت نمی شود.