دنیل دی لوییس، کوئنتین تارانتینو، کریسوف والتس، جنیفر لارنس و تعداد دیگری از برندگان اسکار 2013 تا ساعتی بعد از این مراسم در گفتگوهایی نظرات و احساسات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، دانیل دی-لوییس برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم "لینکلن" پس از این که به اولین بازیگر مرد تاریخ اسکار که موفق شده 3 جایزه ببرد تبدیل شد، توضیح داد که بعد از فرآیندی طاقت‌فرسا و با توجه به اینکه کاملا در نقش‌هایش غوطه‌ور می‌شود، دوباره به حال طبیعی‌اش برگشته است. او گفت: فکر می‌کنم الان از شخصیت فیلم بیرون آمده‌ام، اگر دوباره به همان حالت برگشتم شما می‌توانید مداخله کنید!. وارد شدن به روح آن شخصیت کار سختی بود. این نقش این قابلیت فلج کننده ای داشت که اگر آن را اشتباه بازی می کردم، که احتمالش کاملا هم وجود داشت، دیگر نمی توانستم سر خودم را در این کشور بالا بیاورم.

دی لوییس: چند سالی استراحت می‌کنم

اینطور که معلوم است دی لوییس فعلا نقشه‌ای برای بازی در فیلم تاریخی دیگری ندارد. او گفت: الان نمی‌توانم به فیلم تاریخی دیگری فکر کنم چون باید بعد از این یکی، چند سالی استراحت کنم. واقعا فکر کردن به هر فیلم دیگری بعد از این فیلم خیلی سخت است.

کریستوف والتس برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم "جانگوی رها شده" که برای این نقش جوایز گلدن گلوب و بفتا را هم برده بود، یک جایزه دیگر به کلکسیون‌اش اضافه کرد. والتس درباره دیگر نامزدهای رقیبش یعنی آلن آرکین، رابرت دنیرو، تامی لی جونز و فیلیپ سیمور هافمن گفت: من افراد دیگری را که در این قسمت نامزد شده‌اند، واقعا تحسین می‌کنم و به آنها احترام می‌گذارم.

او درباره فیلمنامه این اثر گفت: وقتی برای بار اول فیلمنامه را خواندم حس کردم چیز خاصی در این فیلم وجود دارد. من کوئنتین را می‌شناسم و همینطور که صفحه‌ها از پرینتر بیرون می‌آمدند آنها را می‌خواندم. همان موقع فهمیدم که فیلم خاصی در حال ساخته شدن است.

جنیفر لارنس برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم "کتابچه بارقه امید" وقتی داشت از پله‌ها بالا می‌رفت تا جایزه اش را دریافت کند لحظه‌ای سر خورد و افتاد. از او پرسیدند در آن لحظه چه چیزی در ذهنش بوده و او جواب داد: یک کلمه زشت که الان نمی‌توانم به زبان بیاورم. پروسه آماده شدن قبل از مراسم با دوستان و خانواده ام خیلی پر استرس بود.

به هرحال همه چیز به خوبی و خوشی برای این بازیگر تمام شد و یک جایزه طلایی هم برد.

تارانتینو: فیلم‌هایم را برای کره زمین می‌سازم

کوئنتین تارانتینو برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای "جانگوی رها شده" درباره تمام بحث‌های پیرامون فیلمش گفت: تمام آن انتقادها در آخر به فیلم کمک کردند. او همچنین درباره ماهیت بزرگسالانه تمام فیلم‌های امسال اسکار گفت: چیزی درباره فیلم های امسال وجود ندارد که بخواهد آنها را محبوب همه بکند. ساختن هر نوع فیلم برای نوجوانان جالب نیست، مخصوصا الان که من دیگر یک نوجوان نیستم. در حقیقت همیشه به این موضوع افتخار می‌کنم که مخاطبان فیلم‌هایم جهانی هستند. من یک فیلمساز آمریکایی نیستم. من یک آمریکایی هستم و یک فیلمسازم، اما فیلم‌هایم را برای کره‌ زمین می‌سازم.

برندا چپمن و مارک اندروز هم به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن سال برای "شجاع" روی صحنه رفتند. کارگردان فیلم برندا چپمن که اوایل سال 2011 اول از این پروژه به دلیل تفاوت های خلاقانه اخراج شده بود برای دریافت جایزه در پایانی افسانه ای به روی صحنه رفت. او 8 سال روی این پروژه کار کرده بود.

آدل آدکینز و پال اپوورت برنده جایزه بهترین آهنگ اصلی برای آهنگ فیلم "اسکای فال" بودند. آدل یک جایزه دیگر به کلکسیونش اضافه کرد و یک قدم به اگات (مجموع جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی) نزدیک تر شد. او یک جایزه گلدن گلوب هم برده است. آدل همراه پال اپوورت به روی صحنه رفت و با تصحیح خبرهایی که منتشر شده بود مبنی بر این که او این آهنگ را در 10 دقیقه نوشته،  گفت: ما طرح اولیه آهنگ را در 10 دقیقه تمام کردیم. کل آهنگ 2 جلسه استودیویی کامل طول کشید، کارمان خوب هست اما نه آنقدر خوب.

تدوینگر "آرگو" در فروشگاه گوشت و پنیر کار می‌کرد!

ویلیام گلدبرگ برنده جایزه بهترین تدوین فیلم برای "آرگو" وقتی از او درباره این که کار کردن در فروشگاه گوشت و پنیر فروشی پدرش چه کمکی به بردش در اسکار کرده، جواب داد: کار کردن در آن فروشگاه به من یاد داد چندکار را باهم انجام بدهم چون باید همزمان برای 75 نفر صبحانه درست می کردم. گلدبرگ البته به غیر از مغازه پدرش، از بن افلک کارگردان و تهیه کننده و تهیه کننده های دیگر فیلم جورج کلونی و گرنت هسلو هم تعریف کرد. او گفت: بن افلک با الهام بخش بودن و قدرتمند ظاهر شدن ، کار را رهبری می کند... جورج و گرنت تهیه کنندگان قدرتمندی بودند... آنها مانند تهیه کنندگان خوب عقب می ایستادند و می گذاشتند ما کارمان را بکنیم و در راه هدایتمان می کردند.

کلادیو میراندا برنده جایزه بهترین فیلمبرداری برای فیلم "زندگی پای" از برنده شدنش تعجب کرده بود. او بلافاصله بعد از بردن جایزه در پشت صحنه گفت: فکر می کردم راجر دیکینز برای اسکای فال برنده شود. اما من بفتا را برده بودم برای همین به هرحال فکر می کردم کمی شانس داشته باشم.

سیر و سفر رودریگرز در آفریقای جنوبی

کارگردان مالک بنجلول و تهیه کننده سایمون چین برنده جایزه بهترین فیلم مستند "در جستجوی شوگرمن" بودند. بعد از این برد مهم خبرنگاران دور کارگردان و تهیه کننده جمع شدند تا از آن ها بپرسند چرا رودریگز، موضوع اصلی این فیلم در مراسم اسکار حضور ندارد. چین گفت: "او در آفریقای جنوبی در حال گردش است برای همین کمی خسته است. و البته او نمی خواست برای این فیلم و برد آن افتخاری به او نسبت داده شود. این فیلم متعلق به "مالک" بود. چین که خود قبلا برای فیلم مستند "مردی روی سیم" اسکار را برده بود اعتراف کرد که مطمئن بوده فیلم "دروازه بانان" جایزه را می برد و گفت: خوب است که هرچند وقت یکبار بهتان خلاف آنچه فکر می کنید، ثابت شود.