مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ارتقاء بهره وری با روحیه همکاری چند جانبه کشورهای آسیایی در تسهیم دانش و اطلاعات برای توسعه بیشتر اقتصادی تاکید کرد و گفت: در راستای برپایی کارگاه آموزشی بین المللی تخصصی "تاثیر ICT بر بهره‌وری بخش خدمات " برای کشورهای عضو سازمان منطقه ای بهره وری آسیا که در تهران برگزار شد براین مهم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی بین المللی تخصصی "تاثیر ICT بر بهره‌وری بخش خدمات " با حضور کارشناسان و اساتید داخلی و خارجی در تهران برگزار شد و در آن تعامل مناسب بین کشورهای عضو سازمان بهره‌وری آسیایی جهت ارتقای بهره‌روی صورت گرفت.

این کارگروه آموزشی با همکاری سازمان منطقه ای بهره وری آسیا (APO) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران برگزار شد و ارتقاء بهره وری با روحیه همکاری چند جانبه کشورها در تسهیم دانش و اطلاعات برای توسعه بیشتر اقتصادی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود؛ در همین حال تبادل تجربیات میان کشورهای عضو APO و ارائه پیشنهادهای عملی برای افزایش بهره وری به کمک ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی محسوب می شود.

دکتر حسین ملک - مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات با اشاره به نتایج برپایی این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی، مطالب جدیدی در خصوص تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف خدماتی نظیر بهداشت و خدمات پزشکی، مواد غذایی و تغذیه، آموزش و همچنین اثرات ICT برشکوفایی اقتصادی و جلوگیری از مهاجرتهای اجتماعی روستاییان از سوی اساتید ارائه شد.

وی با اشاره به محورهای مطرح شده در این کارگاه چند روزه تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای مرتبط با ICT، آَشنایی با آخرین فناوری‌ها و تکنیک‌هایICT در بخش خدمات، آشنایی با آخرین تکنیک‌های ذخیره سازی، بازیابی، تغییر، انتقال داده‌های دیجیتال و آشنایی با تأثیر ICT بر بهره‌وری بر بخش خدمات از جمله محورهای مطرح شده در دوره محسوب می شود.

ملک افزود: در این کارگاه ضمن حضور نماینده سازمان APO بالغ بر 18 شرکت‌کننده از کشورهای تایوان، مالزی، پاکستان، تایلند، سریلانکا، بنگلادش، ویتنام،کامبوج، فیلیپین، فیجی، لائوس و 6 شرکت کننده از ایران حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 3 استاد خارجی از کشورهای کره جنوبی و تایوان و یک استاد ایرانی به همراه 10 ناظر از سازمانهای و نهادها و مراکز تحقیقاتی مختلف در این کارگاه سه روزه حاضر بودند.

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات گفت: با توجه به مطالب ارائه شده، اهداف از پیش تعیین شده برای این دوره آموزشی نظیر ارتقاء بهره وری با روحیه همکاری چند جانبه کشورها در تسهیم دانش و اطلاعات برای توسعه بیشتر اقتصادی محقق شد.