دومین روز انتخابات پارلمانی ایتالیا درحالی از صبح امروز در این کشور آغاز شده که گفته می شود 55 درصد از واجدیدن شرایط در این انتخابات شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، انتخابات ایتالیا ساعت 14 امروز به وقت گرینویچ به پایان می رسد و سرنوشت این کشور در مورد اینکه آیا می خواهد اصلاحات اقتصادی خود را ادامه بدهد و یا آنکه به یک موقعیت سیاسی رجوع کند که کشور را به لبه بحران نزدیک می کند، مشخص می گردد.

دلیل این پیش بینی آن است که در صورت پیروزی افرادی همچون "سلیو یرلوسکنی" نخست وزیر سابق و یا "پیرلوئیچی برسانی" در انتخابات، اصلاحات اقتصادی آغاز شده در این کشور به پایان می رسد.

براساس این گزارش، عصر امروز و پیش‌‎بینی می‎شود تا پایان انتخابات، 55 درصد از واجدین شرایط در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند که این میزان 7 درصد کمتر از میزان مشارکت در انتخابات سال 2008 میلادی است. در انتخابات پیشین معمولا 80 درصد از واجدین شرایط در پای صندق های رای حاضر می شدند و مشارکت پائین در انتخابات دیروز و امروز می تواند به آرای احزاب بزرگ ایتالیا ضربه بزند.

انتخابات ایتالیا به دقت از سوی متحدان این کشور در منطقه یورو پگیری می شود و دلیل آن هم این است که ایتالیا زمانی سومین اقتصاد بزرگ این منطقه محسوب می شد و ادامه بحران در آن می تواند به زیان کشورهای استفاده کننده از یورو منجر شود.

ایتالیا از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت "ماریو مونتی" دست به اصلاحات اقتصادی زد و در این راه قصد دارد که سه میلیارد یورو اوارق قرضه بفروش برساند.

به نوشته آسوشیتدپرس، فروش این اوراق برای بازگرداندن اعتماد به بازارهای ایتالیا در فاصله چند ساعت مانده به پایان رای گیری انجام می شود و این در حالی است که هنوز هیچ خبری از نتیجه انتخابات دیروز و امروز منتشر نشده است.

در همین رابطه رویتر نیز در خبری می نویسد:  آخرین نظرسنجی ها حکایت از برتری ضعیف "پیرلوئیجی برسانی" رهبر ائتلاف چپ میانه بر سایر رقبای خود دارد.