بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از سرشماری پنج هزار پرنده مهاجر در آبگیر های نهبندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صالحی گفت: انواع مرغابی، اردک سبز، خوتکا، حواصیل خاکستری، فلامینگو،انواع سلیم طوقی، کشیم کوچک، بالکان، سرسبز، آبچلیک از  جمله پرندگانی هستند که سرشماری شدند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی هدف از سرشماری زمستانه پرندگان را  شناسایی گونه ها، تعیین جمعیت و وضعیت زیستگاه پرندگان عنوان کرد.

وی مساحت تالاب کجی نمکزار  را 22 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: زیستگاه اصلی مرغابی در خراسان جنوبی تالاب کجی نهبندان است که هر سال میزبان این پرنده مهاجر است.

به گفته وی این پرندگان مهاجر زمستان باگذر،  از نواحی شمالی دریای خزر و سیبری وارد این شهرستان شده اند و اوایل بهار این منطقه را ترک می کنند.

ممنوعیت خرید و فروش حیوانات وحشی

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خرید و فروش حیوانت وحشی در این استان را ممنوع کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو و با توجه به تجربیات سالهای قبل، برخی افراد سودجو برای خرید و فروش گونه های مختلف جانوری نظیر لاک پشت های برکه ای، سمندرها و یا مارها(گونه های بومی و غیر بومی وحشی) در اماکن عمومی اقدام می کنند که اداره کل حفاظت محیط زیست استان خرید و فروش این جانوران را ممنوع کرد.

صالحی عنوان کرد: متخلفین مشمول جرایم نقدی  خواهند شد.