یک روزنامه آلمانی در تحلیلی اعتراضات گسترده فلسطینیان در کرانه باختری در اعتراض به وضعیت بد زندانیان در بند رژیم صهیونیستی را زنگ خطری برای اسرائیل و آمریکا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" در تحلیلی نوشت: همبستگی با زندانیان، طرح مد نظر فلسطینیان است. پشت میله های زندانهای اسرائیل قهرمانان فلسطینی در مبارزه با اشغالگریهای رژیم صهیونیستی نشسته اند.

نویسنده در ادامه به شهادت چند روز پیش یک اسیر فلسطینی به نام "عرفات جرادات" در زندان رژیم صهیونیستی و خشم فلسطینیان از این واقعه اشاره کرده و نوشت: اسرائیل انتظار رهبری تشکیلات خودگردان، اعتراضات را تحت کنترل خود در بیاورند، اما این طور نشد.

در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان شده که ناآرامیهای اخیر در کرانه باختری بار دیگر توجهات و افکار عمومی را به سمت فلسطینیان جلب کرده است.  جنبش مقاومت حماس با ربودن سرباز اسرائیلی "گیلاد شالیط" توانست رژیم صهیونیستی را مجبور به آزاد کردن حدود یک هزار اسیر فلسطینی در بند کند، این در حالی است که مبارزان جنبش فتح که رهبری آن آرام سر جای خود نشسته است همچنان زندانهای رژیم صهیونیستی را پر می کنند.

"تاگس سایتونگ" در ادامه نوشت: ناآرامیهای اخیر در کرانه باختری یک اعلام هشدار و بیداری به اسرائیل و آمریکا است و آنها باید هر چه زودتر در انتخاب بین صلح یا خشونت تصمیم گیری کنند.

نویسنده در ادامه درباره مرگ اسیر فلسطینی دیگری در زندانهای اسرائیل و سر خم فرود نیاوردن رژیم صهیونیستی درباره خواست این زندانیان هشدار داده و تصریح کرد که به این ترتیب تنشها و ناآرامیهای جدید در بین فلسطینیان قابل پیش بینی است.