معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 از روانسازی ترافیکی و اصلاح هندسی معابر شمال شرق تهران در آستانه فرا رسیدن سال نو خبر داد و گفت: در این طرح، علاوه بر خط كشي معابر و رفع نواقص علائم راهنمایی و رانندگی، پیاده روها نیز برای تردد عابران ایمن سازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالقادر میرزایی با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد عابران و کاهش ترافیک معابر، حدود 40 هزار متر از معابر منطقه طی 3 مرحله و تا 15 فروردین ماه سال 92 خط کشی محوری خواهد شد.

وی افزود: در این طرح مرمت و جمع آوری تابلوهای ترافیکی غیر استاندارد 243 مورد، مرمت و نصب 1054 متر گاردریل، جانمایی و نصب 690 عدد استوانه ترافیکی در سطح بزرگراهها و بهنگام سازی 218 مورد جان پناه و تجهیزات ایمنی عابران پیاده از جله اقداماتی است که طی 3 مرحله در سطح منطقه اجرا خواهد شد.

میرزایی با اشاره به سایر اقدامات ترافیکی طرح استقبال از نوروز 92 گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، با نصب تجهیزات ترافیکی از ورود وسایل نقلیه به پیاده روها جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای پاکیزگی ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقاء بهداشت شهروندان، ضمن نظافت و رنگ آمیزی ایستگاههای اتوبوس، ایستگاه کارواش برای شستشوی اتوبوسها راه اندازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 در ادامه از رفع هرگونه سد معبر مقابل مراکز تجاری و ایستگاههای مترو خبر داد و گفت: همزمان با اجرای طرح استقبال از نوروز 92، با هرگونه سد معبر در مقابل مراکز بزرگ تجاری بویژه ایستگاههای مترو برخورد خواهد شد و تمهیدات ویژه ای نیز در این خصوص با همکاری نواحی 9 گانه منطقه صورت گرفته است.