بر اساس یک نظرسنجی بحران مالی در اتحادیه اروپا نه تنها شک و تردیدها در داخل این تشکل نسبت به اروپا را افزایش داده است، بلکه از اشتیاق نامزدهای عضویت در این اتحادیه برای ورود به این مجموعه هم کاسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه" بحران مالی نه تنها در داخل اتحادیه اروپا شک و تردیها نسبت به این اتحادیه را افزایش داده است همچنین در بین نامزدهای عضویت در این اتحادیه نیز علاقه و اشتیاق برای ورود به این تشکل کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه "یورو بارومتر"، تنها سی و یک درصد کرواسی ها عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا را خوب ارزیابی می کنند. 33 درصد چنین روندی را بد دانسته و بقیه نیز یا پاسخی نداده و یا به این مسئله بی تفاوت بودند.

در ایسلند که مذاکرات عضویت آن در اتحادیه اروپا در مسیر خوبی قرار دارد، وضعیت بدتر است. تنها 26 درصد از مردم این کشور عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا را خوب ارزیابی می کنند و 44 درصد آن را بد می دانند.

کشورهای مقدونیه، مونته نگرو و صربستان وضعیت بهتری دارند و موافقت مردم با عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا بیشتر است. اما ترکها در این باره ابراز شک و تردید کرده اند. در حالی که مردم کرواسی انتظار دارند که کشورشان با عضویت در اتحادیه اروپا وضعیت بهتری پیدا کند، اما ترکها بیشتر تاثیرات منفی را برای چنین روندی ارزیابی می کنند.

اتریشی ها نیز بر این باورند که وضعیت اطلاع رسانی درباره اتحادیه اروپا خوب نیست و اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار آنها قرار داده نمی شود.