وزیر دفاع فرانسه در پی تهدید گروگانگیرهای نیجریه ای، هرگونه مذاکره با این گروه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز"  ، "ژان ایو لودریان" وزیر دفاع فرانسه امروز اعلام کرد که فرانسه هرگز  با افراد مسلحی هفت عضو یک خانواده فرانسوی را به گروگان گرفته اند، مذاکره نخواهد کرد.

اعضای گروه " بوکو حرام" هفته  گذشته هفت عضو یک خانواده فرانسوی را که چهار نفر از آنها کودک هستند، در شمال کامرون و در نزدیکی مرز نیجریه به گروگان گرفته بودند. 

به گزارش این خبرگزاری ، گروگانگیران در ویدئویی تهدید کردند که اگر مقامات کامرون و نیجریه، شبه نظامیان عضو این گروه را که در بازداشت خود دارند، آزاد نکنند، اعضای این خانواده فرانسوی را خواهند کشت.

وزیر دفاع فرانسه در این مورد به رادیو آر تی ال گفت : ما بر اساس این تهدید با این گروه مذاکره نخواهیم کرد، اما هر راه ممکن دیگری را به کار خواهیم برد تا اطمینان حاصل کنیم که اعضای این خانواده فرانسوی آزاد خواهند شد. وی با ابراز تاسف از به گروگان گرفته شدن کودکان افزود: ما این بازی را انجام نخواهیم داد، زیرا اعتقاد داریم که نوعی تروریسم است.

از زمان مداخله نظامی  فرانسه در مالی و  اعزام هزاران نظامی به این کشور به بهانه کمک به دولت مالی برای خارج کردن گروههای مسلح از شمال این کشور، تعداد گروگان های فرانسوی در این منطقه افزایش یافته و به 15 نفر رسیده است.