بجنورد - خبرگزاری مهر: پوسترهاي مسعود زماني با عنوان " يك فنجان پوستر" در حوزه هنري خراسان شمالی نقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پوسترهاي مسعود زماني با حضور اساتيد و هنرمندان گرافيك این استان، در محل سالن اجتماعات سوره حوزه هنري برگزار شد.

غلامرضا معروف یکی از اساتيد گرافيك استان با ابراز خرسندي از برگزاري چنين نشست هايي گفت: يكي از ويژگي هاي مهم و ديرياب يك پوستر خوب، شخصيت بصري و منحصر به فردي است كه بيينده را قانع مي كند تا تصوير مقابل را به عنوان يك پوستر بپذيرد و اين مهم با ديدن و تمرين پياپي به دست مي آيد.

وی تصریح کرد: آثار مسعود زماني همگي از اين شخصيت برخوردار شده اند.

معروف افزود: تركيب بندي سهل و ممتنع فضاهاي خلوت و چشم نواز كه متناسب با زبان بصري مدرن و امروزي است، از ويژگي هاي برجسته اين پوسترهاست.

وی اظهارداشت: در این پوسترها، گاهي با ايده هاي بكر و اثرگذار روبرو مي شويم، گاهي با ايده هاي تكراري اما نكته مهم اين است كه طراح توانسته است به برخي از ايده هايي كه وارد مرز كليشه شده اند جان تازه اي ببخشد و هويت تازه اي ايجاد كند.

حسن رهنما از اساتيد دانشگاه نيز در اين نشست گفت: آثار ارائه شده دور از انتظار بود، هرچند كه شروع راهي پرفراز و نشيب، اما روشن را نويد مي داد.

رهنما ادامه داد: نقد اگر اصولي و در محيطي دوستانه صورت گيرد مي تواند آموزنده و انرژي بخش باشد.

حسين غفاري دكتراي زيبا شناسي هنر نيز ضمن اشاره به جسارت نقد پذيري هنرمند آينده هنري روشني را براي زماني ترسيم كرد و گفت: وقتي هنرمندي پوستر تئاتر طراحي مي كند يعني به سطحي از توانايي رسيده كه دست به طراحي اين گونه پوستر ها مي زند.

غفاري پس از ارزيابي آثار مسعود زماني گفت: مهمترين ويژگي اين پوسترها تلفيق زيباشناسي و حس روايت گري آنهاست و در آنها تركيب بندي محافظه كارانه اي مشاهده مي شود.

وی افزود: ايده در پوسترهاي زماني استاندارد است اما نمي توان گفت ايده آل است و در سطح مطلوب قرار دارد.

مسعود زماني از هنرمندان گرافيست حوزه هنري خراسان شمالي است كه 17 اثر از پوسترهاي خود را شامل 7 پوستر تئاتر،2 پوستر موسيقي و 8 پوستر متفرقه را در سالن اجتماعات سوره حوزه هنري استان به نقد گذاشته است .