رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از برنامه های ایران برای ارتقا توان رقابت پذیری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان کشورهای منطقه برگزار خواهد شد و ایران تبدیل به قطب اجرای این جایزه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی در مراسم اعطای دومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر رضایتمندی مشتریان در تولید و عرضه کالا و خدمات براساس آموزه های دینی تاکید کرد و اظهار داشت: رضایت مشتریان به عنوان اصلی ترین ذینفعان بنگاههای اقتصادی مهمترین عامل پایداری و تعالی محسوب می‌شود و بر این اساس امروزه علوم نوین مدیریتی توجه ویژه ای به ارتقای کیفیت دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت جامع محصول، حاصل فعالیت مدیران کیفیت مدار، سیستم ها و فرآیندهای منظم و بر مبنای کیفیت و استانداردهای محصول است اضافه کرد: نگاه مدیریتی به کیفیت موجب موفقیت سازمان‌ها می‌شود و برای دستیابی به این هدف برگزاری جوایز کیفیت ICT براساس مدل نوین ارزیابی کیفیت ایران است در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای سیاستگذاری و مجری جایزه ملی کیفیت ICT اضافه کرد: در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف شاهد تحولات مثبتی در زمینه کیفیت بوده‌ایم و در بخش خدمات، صنعت و فناوری اطلاعات و ارتباطات مباحث کیفی به طور جدی مطرح شده و جایزه ملی کیفیت ICT در سطح گسترده ابزاری برای رسیدن به این نوع کیفیت و در نتیجه توسعه اقتصادی است.

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در جهت تشویق مدیران به رویکرد کیفیت مدار در مسیر موفقیت پایدار عنوان کرد و گفت: جایزه ملی کیفیت ICT تمامی سازمانها و شرکتهای فعال این بخش را براساس منطق RADAR و مطابق با معیارهایی چون رهبری و مدیریت، منابع، فرآیندها و کارکنان مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات زیربنایی دولت الکترونیک از طریق توسعه و ترویج مدیریت کیفیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز ارتقای توان رقابت پذیری بخش ICT در بازارهای جهانی به عنوان بخش های دارای مزایای نسبی فراوان را از جمله اهداف ارزشی جایزه ملی کیفیت ICT برشمرد و خاطرنشان کرد: مفاهیمی چون مدیریت کیفیت، جلب رضایت مشتریان، خلاقیت و نوآوری و رشد و یادگیری در این راستا باید پیاده سازی شود.

خسروی اجرای جایزه ملی کیفیت ICT را در راستای پیاده سازی مصوبه 104 جلسه شورای عالی استاندارد و تصویب اساسنامه آن عنوان کرد و افزود: در دومین دوره اجرای جایزه ملی کیفیت ICT از 48 سازمان دولتی و خصوصی ثبت نام به عمل آمد که در نهایت 20 سازمان در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی منسجم جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه برگزار خواهد شد و ایران به قطب اجرای این جایزه تبدیل می‌شود.