کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان گفت: وضعیت قیمت کالاها در شهرستان کنگان مطلوب نیست و گرانتر از دیگر نقاط است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی چهارشنبه‌شب در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کنگان اظهار داشت: دنیا و منصب‌های دنیا و لذت‌های آن زودگذر است و فناپذیر و بی‌اعتبار است و باید تلاش کنیم از فرصت خدمت که به دست می‌آوریم به بهترین شیوه استفاده کنیم.

وی در ادامه با بهره‌گیری از کلام امیرالمونین علی (ع) که پرهیز از استبداد و خودرایی، پرهیز از ورود به کارهای مهم و خطیر بدون اطمینان و تامل و مشورت و همچنین حراست از خزانه بیت‌المال سه وظیفه  مهم مسئولان دانست و اضافه کرد: استبداد رای و ترجیح تمایلات نفسانی بر منافع مردم یکی از آفت‌ها و آسیب‌های مسئولیت است.

امام جمعه بندر کنگان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های تیمور یزدان‌شناس فرماندار این شهرستان، تصریح کرد: وی در دوران مسئولیت در کنگان بر عقایدش ثابت قدم بود و عقب‌نشینی‌نکردن از اصول بسیجی و ولایت‌مداری از شاخص‌های ارزشمند ایشان بود.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه با تقدیر از دغدغه‌های دینی فرماندار کنگان، تاکید کرد: توجه به معنویت داشت و حتی در زمانی که زمزمه‌های تغییر ایشان نیز مطرح بود همواره برای پیگیری کارهای شهرستان لحظه‌ای درنگ نکرد و در حالی که می‌دانست حکم فرماندار جدید صادر شده است، برای پیگیری مسائل شهرستان تلاش کرد.

وی به بیان برخی از ویژگی های شخصیتی عباس تبرکی فرماندار جدید شهرستان کنگان اشاره کرد و افزود: ایشان در پست‌های کلیدی بارها ایفای نقش کرده و توانمندی خود را نشان داده است و امیدواریم با توجه به آشنایی کامل ایشان با شهرستان کنگان شاهد توسعه هر چه بیشتر این شهرستان باشیم.

لزوم تداوم حمایت‌های نفت و گاز از شهرستان کنگان

امام جمعه بندر کنگان با تاکید بر لزوم حمایت‌ها نفت و گاز از شهرستان کنگان، خاطرنشان ساخت: تحت هر شرایطی باید کنگان و عسلویه از حمایت و خدمات نفت و گاز بهره‌مند شوند و کمتر شدن سهم مردم کنگان از سهم نفت جفا به مردم این شهرستان است.

وی به توقف اجرای پروژه احداث مصلای بزرگ شهر کنگان اشاره کرد و توقف این پروژه مهم ظلمی بزرگ به بیت‌المال است زیرا به مرور زمان این پروژه از بین می‌رود و عمر آن کم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه به برخی مسائل و مشکلات شهرستان کنگان اشاره کرد و با اشاره به تورم و گرانی، افزود: وضعیت قیمت کالاها در شهرستان کنگان مطلوب نیست و گرانتر از دیگر نقاط است که امیدواریم با تدابیر مناسب زمینه کنترل گرانی در این شهرستان و تنظیم بازار فراهم شود.

وی به تصادفات اخیر در شهرستان کنگان اشاره کرد و بیان داشت: در نقاط مختلف کنگان به‌ویژه در برکه چوپان تصادفات زیاد است که امیدواریم مسئولان برای حفظ نفوس مردم چاره‌ای اساسی بیاندیشند.