سنندج - خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت 190 نفر از بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان خبرداد.

فرزام بیدارپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مقدمات فراهم شده برای ایام نوروز سال جاری در کردستان در حوزه سلامت اظهار داشت: در طرح بسیج سلامت نوروزی که در سال جاری از یکم اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد 260 نفر از پرسنل فنی و غیر فنی این دانشگاه اعم از کارشناسان بهداشت محیط و سایر عوامل مرتبط فعالیت دارند.

 
وی افزود: در این طرح 45 روزه 20 اکیپ از بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه روزانه بر نحوه فعالیت مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و آشامیدنی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، اماکن عمومی، مساجد، پارک ها،هتل ها، مسافرخانه ها، اماکن بین راهی و آرایشگاه ها توسط بازرسین این اداره کل نظارت می شوند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از جایگاه های اسکان مسافران نوروزی، دستفروشان دوره گرد و جایگاه های عرضه سوخت بازدید به عمل آورده و فعالیت این اماکن از نظر مواد اولیه، مصرف، شرایط پخت، بهداشت فردی، بهداشت ساختمانی، سالم سازی سبزیجات، دفع بهداشتی فاضلاب، زباله و مصرف آب آشامیدنی و بهداشتی بررسی می شود.
 
بیدارپور یادآور شد: هدف از اجرای این طرح حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح توزیع، عرضه و بهداشت آب است.
 
وی ادامه داد: اگر چنانچه تخلفي در اماكن ياد شده مشاهده شود، برخورد قانونی می شود و در ستاد استان نيز تعدادي بازرس بر عملكرد شهرستان هاي تابعه نظارت مي كنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه می توانند مراتب را به واحدهای بهداشت محیط مرکز بهداشت هر شهرستان اطلاع دهند و با متخلفان برخورد قانونی می شود.