ششمین سفراستانی چهارمین رئیس قوه قضائیه کشور به استان گلستان به پایان رسید ولی به گفته رئیس دستگاه قضا چند مشکل بزرگ دستگاه قضایی مهمترین چالش این سفرها است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان گلستان، آیت الله صادق آملی لاریجانی استان گلستان را بعد از همدان، کهگیلویه و بویراحمد، بندرعباس، زنجان و خراسان رضوی، به عنوان ششمین استان برای بازدید و سفر استانی انتخاب کرد. وی در این سفر دو روزه همانند سایر سفرها دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با نخبگان و دانشگاهیان، قضات و کارکنان دادگستری، علما و روحانیون و حضور در جلسه شورای اداری استان را در دستور کار خود داشت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در پایان این سفر در محل پاویون فرودگاه گرگان در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات استان را بررسی کردیم. استان با کمبود قاضی و کادر اداری مواجه است. که بخشی از آن را تا پایان سال و بخشی دیگر را تا خردادماه سال آینده تامین کنیم.

در این سفر هیئتهایی را به سایر شهرستانها اعزام کردیم تا مشکلات را بررسی کنند. در مورد مشکلات  قضایی و حقوقی  مردم این استان نیز آنهایی که از دست ما بر می آید برطرف می کنیم و آنهایی که در توان دستگاه قضایی نیست قطعا به مسئولان اجرایی منتقل می کنیم. از وضعیت زندانهای استان هم بازدید شد و تصمیماتی در این خصوص گرفتیم. در کل سفر مفیدی بود. این استان با توجه به قومیتهایی که دارد نمونه است و شیعه و سنی با آرامش کنار هم زندگی می کنند. اما نسبت به خود دستگاه قضایی خواسته هایی وجود دارد که مهمترین آن کمبود قاضی است که امیدواریم برطرف شود.