قدس -  خبرگزاری مهر: مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه قدس از برگزاری آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم صبح امروز در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام سید یاسین شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود که بخش اول آزمون شفاهی، میزان فراگیری و ایجاد انگیزه برای علاقمندان را فراهم می سازد.

وی از زمان برگزاری آزمون کتبی که مشروط به قبول شدن در این طرح است در صبح امروز خبر داد و بیان کرد: حضور در آزمون کتبی و اخذ امتیاز معین شده برای قبولی مرحله اول این طرح الزامی است که آزمون کتبی نیز در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
 
این مسئول ادامه داد: آزمون شفاهی در چهار بخش حسن حفظ، تجوید، وقف و ابتدا و صوت لحن مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه مرحله اول توسط هشت مربی ارزیابی شده که در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی می شود.
 
شریفی به حضور چشمگیر داوطلبان برای شرکت در این آزمون اشاره و اضافه کرد: علاقمندان در این آزمون حضوری فعال و چشمگیر داشتند که امیدواریم با این اقدامات گام های مثبتی را در راستای ترویج فرهنگ قرآن و قرآن خوانی برداشته باشیم.