روز دوم از هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر با شکسته شدن رکورد فولاد و طسم صنعت نفت در دربی خوزستان، پیروزی ذوب‌آهن بعد از 6 هفته و توقف خانگی ملوان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 16 امروز جمعه با انجام 3 دیدار همزمان به پایان رسید که با شکست فولاد در دربی خوزستان برابر صنعت نفت آبادان، برتری ذوب‌آهن مقابل داماش و توقف خانگی ملوان بندرانزلی برابر مس کرمان همراه بود.

در مهمترین دیدار امروز، تیم صنعت نفت آبادان در دقیقه 1+90 موفق شد فولاد خوزستان را با یک گل شکست دهد تا با فتح دربی خوزستان به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شود. این دومین پیروزی آبادانی‌ها در لیگ دوازدهم بود که پس از 22 هفته ناکامی در این رقابتها بدست آمد. با این باخت، رکورد 19 هفته بدون شکست شاگردان حسین فرکی توسط بازیکن پیشین این تیم بعنی سیامک سرلک شکسته شد.

تیم صنعت نفت آبادان با این پیروزی 19 امتیازی شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم گهر دورود همچنان در قعر جدول لیگ قرار دارد. فولادخوزستان هم با 49 امتیاز در رده چهارم باقی‌ماند.

در اصفهان هم تیم ذوب‌آهن پس از 6 هفته ناکامی با گل دقیقه 1+90 اسماعیل فرهادی برابر داماش به پیروزی دست یافت تا شانس خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهد. داماش هم با این شکست همچنان جزو تیم‌هایی است که در خطر سقوط قرار دارد. شاگردان فرهاد کاظمی با این برد ارزشمند 26 امتیازی شده و فاصله خود را با آلومینیوم تیم چهاردهم حدول به یک امتیاز رساندند. داماش هم با 31 امتیاز قبلی رده سیزدهم را حفظ کرد.

در انزلی هم ملوان شکست برابر مس را با تساوی عوض کرد اما این نتیجه هم برای هواداران این تیم رضایت‌بخش نیست. این چهارمین بازی بدون برد شاگردان احمدزاده در نیم فصل دوم بود اما با همین یک امتیاز هم با 37 امتیاز به رده نهم بازگشتند. مس کرمان هم پس از دو پیروزی متوالی، 2 امتیاز مهم این بازی را از دست داد تا نتواند با صعود به رده ششم، بالاتر از پرسپولیس در جدول رده‌بندی لیگ قرار بگیرد. هرچند آنها با 41 امتیاز همچنان تیم هفتم جدول رده‌بندی لیگ هستند.

نتایج پایانی این دیدارها به شرح زیر است:
* صنعت نفت آبادان یک - فولاد خوزستان صفر
گل:
سیامک سرلک (1+90) برای فولاد

* ملوان بندرانزلی یک - مس کرمان یک
گل‌ها:
سیدجلال رافخایی (33) برای ملوان - حمید کاظمی (4) برای ملوان

* ذوب‌آهن اصفهان یک - داماش گیلان صفر
گل:
اسماعیل فرهادی (1+90) برای ذوب‌آهن

هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه با برگزاری 3 دیدار طبق برنامه زیر به پایان می‌رسد:
* گهر دورود - سپاهان اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی دورود
* تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* صبای قم - استقلال تهران، ساعت 17:25، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جدول‌ رده‌بندی لیگ برتر:
1- استقلال تهران با 55 امتیاز
2- تراکتورسازی تبریز 52 امتیاز
3 سپاهان اصفهان 50 امتیاز
4- فولاد خوزستان 49 امتیاز - یک بازی بیشتر
5- نفت تهران 44 امتیاز
6- پرسپولیس 42 امتیاز - یک بازی بیشتر
-------------------------------------
14- آلومینیوم هرمزگان 27 امتیاز - یک بازی بیشتر
15- ذوب‌آهن اصفهان 26 امتیاز - یک بازی بیشتر
16- پیکان تهران 23 امتیاز - یک بازی بیشتر
17- گهر دورود 19 امتیاز
18- صنعت نفت آبادان - یک بازی بیشتر