16 کشته و زخمی در درگیری معترضان و نیروهای پلیس در المنصوره و اعلام مشارکت حزب مصر در انتخابات پارلمانی از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری معا، برخی مناطق مصر نیمه های شب گذشته شاهد اعتراضات ضد دولتی بود. معترضان سرنگونی حکومت اخوان المسلمین و کناره گیری محمد مرسی از قدرت را خواستار شدند.

این اعتراضات در شهر المنصوره مرکز استان الدقهلیه به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد که بر اثر آن 4 نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند. 2 نفر از کشته شده ها توسط خودروهای پلیس زیر گرفته شدند و دو نفر دیگر نیز به ضرب گلوله نیروهای پلیس در نخستین ساعات درگیری کشته شدند.

شهرهای طنطا و المحله در استان الغربیه نیز شاهد اعتراضات بود. شهر نصر در استان قاهره، اسکندریه و دیگر استان های مصر نیز روز گذشته شاهد تظاهرات و درخواست سرنگونی نظام حاکم در این کشور بود.

از سوی دیگر المصری الیوم گزارش داد: مسئولان حزب مصر روز گذشته در یک گفتگوی خبری به طور رسمی مشارکت خود را در انتخابات پارلمانی مصر اعلام کردند.

خالد عبدالعزیز دبیرکل حزب مصر و وزیر جوانان سابق مصر خاطرنشان کرد: حزب مصر رایزنی های خود را برای تشکیل فهرست انتخاباتی در تمام حوزه های انتخاباتی آغاز کرده است.

این حزب به اصل تحریم انتخابات اعتقادی ندارد و در هر شرایطی به شیوه خود یعنی گفتگو با تمام طرف ها برای عبور مصر از مرحله انتقالی و بازگشت به ثبات کشور ادامه خواهد داد. ثباتی که بهبود سطح معیشتی شهروندان مصری را فراهم می کند.

انتخابات پارلمانی مصر در چهار مرحله برگزار می شود که نخستین مرحله 22 آوریل خواهد بود.