یکی از مدیران ارشد انتشارات آلمانی «برتلسمان» برای برگزاری یک سمینار آموزشی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به ایران می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با همکاری اتحادیه ناشران آلمان و نیز آکادمی فرانکفورت وابسته به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، سمیناری را با موضوع نقل و انتقال حقوق ترجمه (رایت) در تهران برگزار می‌کند.

سخنران اصلی این سمینار خانم «اینس کیلات» مدیر بخش رایت انتشارات «برتلسمان» از کشور آلمان است و هماهنگی لازم برای حضور وی در ایران برای برگزاری سمینار مذکور در ایام نمایشگاه بین‌المللی تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آمده است.

با توجه به اهمیت حضور در بازارهای بین‌المللی نشر برای ناشران ایرانی و آموزش قواعد مبادله حقوق ترجمه، برگزاری سمینار یادشده اهمیت ویژه‌ای دارد و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران امیدوار است با برگزاری برنامه‌های آموزشی لازم در این زمینه، گام‌هایی را برای حضور ناشران داخلی در بازارهای جهانی بردارد.

«برتلسمان» یک مجموعه نشر بزرگ در کشور آلمان محسوب می‌شود که در حوزه‌های مختلفی اقدام به چاپ و فروش کتاب می‌کند و خانم «اینس کیلات» مهمان خارجی سمینار مذکور، همزمان به عنوان مدیر بخش کودک و نوجوان این موسسه انتشاراتی فعالیت می‌کند.