رد اعتراض به حکم مصادره اموال و دارایی های پرویز مشرف، تظاهرات روزنامه نگاران در اسلام آباد و کشته شدن 5 نفر در حمله هواپیماهای بدون سرنشین ناتو در کونر از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری هند، دادگاه ضد تروریسم شهر راولپندی پاکستان اعتراض "صحبا مشرف" همسر رئیس جمهوری و فرمانده وقت ارتش علیه حکم دادگاه برای بلوکه شدن حساب بانکی و مصادره اموال مشرف را رد کرد.

درحالیکه همسر مشرف سند منزل مسکونی در اسلام آباد را هدیه همسرش به خود و حساب های بانکی بلوکه شده را به نام یک نهاد خیریه برای کمک به قربانیان سیل پاکستان معرفی کرده، قاضی دادگاه ضد تروریسم شهر راولپندی ضمن رد این اعتراض اعلام کرد که حکم دادگاه صادر شده و قطعی است.

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی گزارش دادند که روزنامه نگاران در این کشور امروز یکشنبه تظاهراتی را علیه کشتار هدفمند دو روزنامه نگار ارشد در سه روز گذشته برگزار کردند.

در پی کشته شدن این دو روزنامه نگار، تلفات روزنامه نگاران در پاکستان که بدست افراد مسلح در دو ماه گذشته کشته شده اند، به 5 نفر رسید.

همچنین والی کونر اعلام کرد که روز گذشته در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین ناتو در شرق افغانستان 5 نفر کشته شدند.

خبر دیگر اینکه در جریان حمله طالبان به کاروان نیروهای افغانی در ولایت بدخشان در شمال افغانستان 6 عضو طالبان کشته و شش نیروی افغانی زخمی شدند.