رهبر سابق ارکستر ملی که برای داوری جشنواره موسیقی رنسانس ارمنستان انتخاب شده است این تجربه را افتخاری در کارنامه هنری‌اش می‌داند.

بردیا کیارس آهنگساز، نوازنده و رهبر سابق ارکستر ملی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتخاب خود به عنوان یکی از داوران جشنواره بین‌المللی موسیقی رنسانس ارمنستان اینگونه گفت: بسیار خرسندم از اینکه در جوانی افتخار داوری در جشنواره‌ای بین‌المللی نصیبم شده است و امیدوارم تجربه خوبی در راستای حضورم در مسیر موسیقی و آهنگسازی باشد.

آهنگساز آلبوم "بودن و نبودن" درباره چگونگی حضورش در این جشنواره موسیقایی، اظهار کرد: رزومه کاری و فعالیت‌های خود در عرصه آهنگسازی را برای برگزارکنندگان جشنواره رنسانس فرستادم و آنها نیز مرا برای داوری بخش آهنگسازی فستیوال یاد شده انتخاب کردند.

این نوازنده ویولن در توضیح بیشتر جشنواره موسیقی رنسانس ارمنستان، گفت: این جشنواره هر سال برگزار می‌شود و 15 آوریل 2013 پنجمین دوره برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد و من نیز به عنوان داور بخش آهنگسازی جشنواره یاد شده انتخاب شده‌ام.

این آهنگساز در مورد بخش‌های گوناگون جشنواره موسیقی رنسانس ارمنستان نیز بیان کرد: گروه‌های حاضر در این جشنواره در بخش‌های آهنگسازی، نوازندگی در قالب‌های کلاسیک و ملل و همچنین کُر و خوانندگی به رقابت می‌پردازند.

کیارس در پایان عنوان کرد: در فستيوال امسال بخش رقابتي موسيقی‌دانان و نوازندگان دوره پنجم، رقابتي آهنگسازان دوره دوم و رقابت بين‌المللي كر دوره اول را طي مي‌كنند. همچنين هفتمين همايش علمي بين المللي با عنوان گفتگوی فرهنگ‌ها و كنسرت‌ها و مستر كلاس‌هايي با شركت موسيقي‌دانان برجسته ارمني و خارجي در اين دوره از جشنواره برگزار می‌شود.

پنجمين جشنواره رقابتي بين المللي "رنسانس" موسيقي‌دانان و نوازندگان در جمهوري ارمنستان 10 تا 19 آوريل مصادف با 22 تا 31 فروردين ماه سال آينده در شهر گيومري اين كشور برگزار مي شود كه طي آن برديا كيارس از ايران به دعوت كميته برگزاري فستيوال، داوري بخش آهنگسازي را عهده دار خواهد بود.

فستيوال رنسانس امسال با هدف ترويج موسيقي كلاسيك، برقراري پيوند ميان آهنگسازان و نوازندگان كشورهای گوناگون و در عين حال اعطاي فرصتي به آنها برای ارائه مطلوب مهارت‌هايشان برگزار می‌شود.

برديا كيارس تاكنون آثار بسياري را آهنگسازي كرده و به تازگي آلبومي با عنوان "بودن و نبودن" از او منتشر شده است.