قائم مقام وزيركشور در امور اجتماعي از تشكيل ستاد مركزي صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خبرداد.

به گزارش خبرگزاري مهر، عليرضا افشار در ششمين جلسه ستاد مركزي صيانت كه در سالن پيامبراعظم (ص) وزارت كشور برگزار شد درخصوص سياست ها و برنامه هاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب گفت : بررسي آيين نامه حجاب و عفاف ويژه آموزشگاه هاي خصوصي ،‌ فروشگاه هاي زنجيره اي ، فرودگاه ها و كميته لباس مشاغل به منظور بررسي وضعيت حجاب و عفاف ،‌ عوامل مؤثر در بدحجابي و همچنين ارائه راهكارها درخصوص نحوه اقدام و اولويت هاي اجراي از ديگر سياست هاي كلي اين نشست مي باشد.

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي در ششمين جلسه ستاد مركزي صيانت از مسئولين دستگاه هاي اجرايي خواست جهت تهيه تقويم مناسب هاي عفاف و حجاب و برنامه ريزي براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در مناسبت هاي مربوطه اعلام نظر نمايند.

عليرضا افشار گفت: ستاد مركزي صيانت مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در دستور كار خود قرار داده و همه دستگاه مي بايست مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در برنامه هاي جاري و وظايف سالانه خود در نظر بگيرند و با قدرت بيشتر و جامع تر عمل نمايند.

دبير ستاد مركزي صيانت گفت: قطعاً پيشگيري در رويكرد اقدامات اوليه حرف اول را در كشور مي زند و بسيج ملي براي مقابله با فرهنگ هاي مهاجم و استفاده از ظرفيت ها براي پيشبرد فرهنگ اسلامي در نظر گرفته شده است. قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي از تشكيل ستاد عالي با اختياراتي فراتر از ستاد صيانت خبر داد و گفت: جايگاه ستاد عالي با اختياراتي بيشتر و با تأمين منابع اعتباري و تقويت پشتوانه مالي در نظر گرفته شده و برخي موارد اختلافي در آن مطرح خواهد شد.

افشار با اشاره به اولين مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در ادارات گفت: بندهاي ترويجي و سلبي در آن در نظر گرفته شده و ادارات موظف شدند كه از ورود خانم هاي بدحجاب جلوگيري كنند و اين كار با قانع سازي و دستور العمل مشخص و قابل اجرا صورت مي گيرد.

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي با اشاره به تدوين كميته لباس مشاغل به عنوان فرصت ترويجي در كشور گفت: با مشخص كردن مكانيزم كنترلي آن فضاي كاملي در كشور در بعد ترويجي واقدامات كنترلي خواهيم داشت.

افشار همچنين با اشاره به 19 محور فرهنگي در دانشگاه ها و اجراي طرح پرنيا با هدف عرضه پوشش اسلامي به دانشجويان گفت : دستور العمل پوشش دانشجويي ابلاغ شده و همه دستگاه ها موظف به اجراي زمينه هاي اجرايي آن شده اند و مي توانند اقدامات سلبي را خود، راسا داشته باشند.

گفتني است؛ گزارش بازرسي مرحله چهارم حجاب و عفاف و اولين بازرسي حقوق شهروندي از دستگاه هاي اجرايي كشور و گزارش اجرايي از ساختار جديد ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي در دستگاه ها با دو رويكرد عفاف و حجاب و حقوق شهروندي و برنامه هاي آينده حجاب و عفاف جهت ارائه سوابق احتمالي و اعلام نظرات پيرامون تفرجگاه ها و گردشگاه ها، آرايشگاه هاي زنانه ، بيمارستان ها، شركت هاي خصوصي، مترو ، رستوران ها و تورهاي گردشگري و همچنين اردوهاي مختلط از ديگر برنامه هاي اين نشست بود.

در پايان جلسه پيشنهادات دستگاه هاي اجرايي مبني بر اصلاحات مورد نياز شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

برچسب‌ها